درخواست سازمان ملل از نتانیاهو برای پایبندی به ایجاد دولت فلسطین

سازمان ملل از نتانیاهو خواست پایبندی خود را در زمینه ایجاد دو دولت در سرزمین های اشغالی در عمل نشان دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، سازمان ملل متحد روز چهارشنبه از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواست به تعهد خود درمورد راه حل تشکیل دو دولت عمل کند.

جفری فلتمن، معاون دبیر کل سازمان ملل متحد در امور سیاسی روز چهارشنبه در شورای امنیت گفت: تاکید دوباره نخست وزیر اسرائیل درمورد تعهد وی به راه حل تشکیل دو دولت باعث دلگرمی بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد شده؛ اما او معتقد است این تعهد زبانی کافی نیست و باید اقدام عملی انجام شود.

نتانیاهو در تبلیغات انتخاباتی اوایل امسال خود موضعی سرسختانه در برابر تشکیل کشور مستقل فلسطینی اتخاذ کرد؛ اما از آن زمان اعلام کرده به راه حل تشکیل دو کشور پایبند است.
فلتمن همچنین تصریح کرد: اسرائیل باید فعالیت های « حساس و یکجانبه » خود ازجمله شهرک سازی را متوقف کند. 

فلسطینیان به دنبال تشکیل کشور مستقل فلسطینی در غزه ، کرانه باختری رود اردن و شرق بیت المقدس هستند ؛ سرزمین هایی که رژیم صهیونیستی آنها را سال 1967 اشغال کرد. مذاکرات صلح رژیم صهیونیستی و فلسطین آوریل سال  2014 (فروردین 93) به علت اختلاف هایی ازجمله شهرک سازی و توافق وحدت محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با حماس با بن بست روبرو شد.

نتانیاهو سه شنبه گفته بود امیدوار است کشورهای عربی بتوانند فلسطینیان را برای بازگشت به مذاکرات تحت فشار قرار دهند. وی افزود اگر بتوان فلسطینیان را متقاعد کرد ، شانس احیای این مذاکرات وجود دارد.

نتانیاهو در کنفرانس سالانه هرتزیلیا تصریح کرد :« فرصت برای ازسرگیری مذاکرات بین اسرائیل و فلسطینیان وجود دارد؛ زیرا برخی کشورهای عربی با دیدگاه من هم عقیده اند و ممکن است بتوانند با استفاده از نفوذ خود بر فلسطینیان آنها را متقاعد به اتخاذ رویکردی مثبت تر و مصالحه جویانه تر کنند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار