سیا به حملات هواپیماهای بدون سرنشین ادامه خواهد داد

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا همچنان ناظر بر طرح حملات هواپیماهای بدون سرنشین خواهد بود.

 به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، علی رغم وعده باراک اوباما -- رئیس جمهور آمریکا -- سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) همچنان ناظر بر طرح حملات هواپیماهای بدون سرنشین خواهد بود. 

باراک اوباما دو سال پیش مدعی شد قصد دارد نظارت بر طرح حملات هواپیماهای بدون سرنشین را از حوزه اختیارات سیا خارج کرده و به وزارت دفاع واگذار کند. 

وی آوریل (فروردین) دوباره از قصد خود برای اجرایی کردن این تصمیم سخن گفت؛ اما 10 ژوئن (20 خرداد) مقامات دولت گزارش محرمانه ای را در اختیار نمایندگان کنگره قرار دادند که به موجب آن باراک اوباما نظارت بر طرح حملات هواپیماهای بدون سرنشین را به هر دو آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا و پنتاگون سپرده است. 

سیا و پنتاگون حمایت خود را از این طرح اعلام کردند. این درحالیست که نمایندگان کنگره نسبت به این موضوع تردید دارند. از آنجایی که هر دو این آژانس ها همواره دیگری را متهم به بی کفایتی در اجرای طرح حملات هواپیماهای بدون سرنشین کرده اند، همکاری آنها چندان محتمل به نظر نمی رسد. 

کاخ سفید از اظهار نظر در خصوص این موضوع امتناع کرده است. اما یک مقام دولتی اظهار داشت رئیس جمهور هرگز خواستار پایان دادن کامل به وظایف سیا درباره طرح حملات هواپیماهای بدون سرنشین نبوده است. 

اعضای کمیسون اطلاعات سنا بر این باورند که سیا در اجرای طرح حملات هواپیماهای بدون سرنشین با دقت و حساسیت خاصی عمل کرده است و از آن رضایت دارند. این در حالیست که کمیسیون نیروهای مسلح سنا از دیرباز خواستار انتقال کامل این طرح به پنتاگون بوده اند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار