ساری؛

بندر امیرآباد تنها بندر متصل به خطوط ریلی در شمال کشور

مدیر بنادر و دریانوردی منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد گفت:تنها بندر متصل به خطوط ریلی در شمال کشور و همچنین تنها بندر مجهز به اسکله رورو ریلی در کشور می باشد .

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از ساری؛  علی خدمتگزار در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان بهشهر که در سالن اجتماعات بندر امیرآباد برگزار شد گفت : بندر امیرآباد از زیرساختهای حمل و نقل مدرن چند وجهی برخوردار است و تنها بندر متصل به خطوط ریلی در شمال کشور و همچنین تنها بندر مجهز به اسکله رورو ریلی در کشور می باشد .

گفت : با توجه به 1060 هکتار اراضی در حال توسعه به 2120 هکتار ؛ بندر امیرآباد به لحاظ اراضی پشتیبانی سومین بندر در کشور است .

وی افزود : به علت مجاورت بندر امیرآباد با کشورهای روسیه و قزاقستان که بزرگترین تولیدکنندگان غلات در دنیا هستند ؛ این بندر را هاب غلات در شمال کشور کرده است و همچنین بخاطر مجاورت با حوزه های گازی و نفتی خزر ؛ هاب انرژی در شمال کشور نیز محسوب می شود .

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بندر امیر آباد با اشاره به پروژه های در حال ساخت ، اظهار داشت : پیش بینی ما برای ایجاد اشتغال در مجتمع کاغذ حداقل 250 نفر ، مجتمع فولاد سازان امیرآباد 200 نفر و .... می باشد .

خدمتگزار ادامه داد : برنامه و دستورالعملی که ما به سرمایه گذارها داده ایم در الویت اول جذب نیرو از شهرستان بهشهر و سپس از دیگر شهرهای مازندران است .

وی افزود : هدف از برگزاری جلسه کارگروه اشتغال در بندر امیرآباد بررسی فرصت های شغلی جدید است تا در بخش های مختلف سازماندهی شوند .

انتهای پیام/س

برچسب ها: بندر ، خطوط ، ریلی ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.