زنجان؛

فرسودگی لوله های انتقال آب اصلی ترین علت هدر رفت آب در استان

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری زنجان با بیان اینکه 16 درصد آب تولید شده در استان زنجان هدر می رود گفت: فرسودگی لوله های انتقال آب اصلی ترین علت این هدر رفت است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ؛ مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری زنجان با بیان اینکه 16 درصد آب تولید شده در استان زنجان هدر می رود گفت : این هدر رفت یعنی اینکه 24 درصد آب تولیدی در استان زنجان بی درآمد است .

قاسمی افزود : فرسودگی لوله های انتقال آب اصلی ترین علت این هدر رفت است که با اعتبارات کنونی تنها می توان به شکستگی لوله ها و تعمیر رسیدکی کرد .

وی با بیان اینکه زنجان جز 13 استان با تنش آبي شديد كشور است كه در صورت ادامه روند كنوني اين ميزان تشديد خواهد شد بر لزوم برنامه ریزی در جهت مصرف بهینه و جلوگیری از هدر رفت آب تاکید کرد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری زنجان گفت : این شرکت هم اکنون تنها 30 درصد هزینه تولید آب را از شهروندان دریافت می کند و ما بقی را آب و فاضلاب پرداخت می کند .

وي تعداد مشتركين پر مصرف خانگي شهر زنجان را 17 هزار و 864 مشترك عنوان و خاطر نشان كرد: در اين شهر يك هزار و 101 مشترك پر مصرف غيرخانگي وجود دارد.

گفتنی است ؛میزان مصرف آب در زنجان که بین 200 تا 220 لیتر در شبانه روز است 50 لیتر بیشتر از میانگین کشوری است


انتهای پیام/ ا

برچسب ها: فرسودگی ، انتقال ، هدر رفت ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.