عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا:

حل مسئله هسته‌ای ایران برای آمریکا بسیار مهم است

نماینده جمهوری‌خواه و عضو کمیته خدمات مسلح مجلس نمایندگان آمریکا موضوع توافق هسته‌ای با ایران را برای این کشور حائز اهمیت توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از نشریه استار؛ این نشریه در نسخه اینترنتی خود گزارشی به قلم "جان کلاین،" نماینده جمهوری خواه و عضو کمیته خدمات مسلح مجلس نمایندگان آمریکا، درباره توافق هسته‌ای احتمالی بین ایران و قدرت های جهانی منتشر کرد و نوشت:
من(جان کلاین) اوایل امسال به همراه هیئتی از مقامات بلندپایه کنگره برای دیدار با مقامات منطقه غرب آسیا و اروپا به این دو منطقه سفر کردم. آمریکا بسیار خوش شانس است که هم پیمانانی دارد که به اهمیت شراکت و شدت تهدید‌های امنیتی که با آن مواجه هستیم، پی برده‌اند. اشاعه اسلام افراطی و افزایش نفوذ ایران در منطقه در کانون گفتگوهای ما با مقامات منطقه و اروپایی قرار داشت. در نشست‌های متعددی که با شرکایمان داشتیم شاهد ابراز نگرانی آنها - به ویژه اعراب و اسرائیل - در ارتباط با احتمال هسته ای شدن ایران و خطرات ناشی از ادامه تلاش های ایران برای بی‌ثبات کردن منطقه بودیم .

این در حالی است که ضرب الاجل دست یابی به توافق نامه هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی با سرعت در حال سپری شدن است. من همانند بسیاری از همکاران جمهوری‌خواه و دموکراتیک خود در کنگره آمریکا از ایده یافتن راه حلی دیپلماتیک برای ممانعت ایران از ساخت تسلیحات هسته‌ای حمایت می‌کنم. این موضوع باید هدف دولت آمریکا در دست یابی به توافقی پایدار و قاطع با ایران باشد. با این حال، برخی موضوعات بغرنج همچنان لاینحل باقی مانده اند.

وی در ادامه گزارش خود مدعی شد: خطرات ناشی از ایران مسلح به سلاح هسته‌ای شامل موارد بسیاری می‌شود از جمله ؛

- رقابت تسلیحات هسته‌ای ممکن است در یکی از مناطق بی‌ثبات جهان به راه می‌افتد.

- روند منع تولید و گسترش تسلیحات هسته‌ای که آمریکا به مدت چند دهه با دشواری هر چه تمام در پی دست یابی به آن است احتمالا پایان یابد.

- تسلیحات فاجعه بار در دستان خطرناک ترین حامی تروریسم دولتی در جهان خواهد افتاد. ایران آشکارا اعلام کرده است از این تسلیحات علیه آمریکا و هم پیمانانش استفاده می‌کند.

- بی‌ثباتی اقتصادی در منطقه ای راهبردی از نظر آمریکا رو به وخامت خواهد گذاشت از جمله این که خطوط مهم کشتیرانی در این منطقه در معرض تهدید قرار خواهد گرفت.

- احتمال وقوع جنگ در منطقه و فراتر از آن به شدت افزایش خواهد یافت.

ایران همچنان به فعالیت‌های خود برای بی‌ثبات کردن منطقه ادامه می‌دهد. ایران با ارائه کمک به جنبش حزب الله لبنان امنیت هم پیمانان آمریکا از جمله اسرائیل را در معرض تهدید قرار داده است.
جنبش کمیته های مردمی یمن در ماه فوریه (اسفند)، سبب سرنگونی دولت این کشور شد ، دولتی که یکی از هم پیمانان کلیدی آمریکا در مبارزه با تروریسم محسوب می‌شد. افزایش تنفر ایران از آمریکا و غرب یکی از مهمترین خطرات برای آزادی ما و آزادی جهان محسوب می‌شود.
ما باید بر دست یابی به توافق هسته‌ای تأکید کنیم که سبب از بین رفتن مسیرهای پیش روی ایران برای دست یابی به یک سلاح هسته‌ای شود. من با رئیس جمهور آمریکا در این باره موافقم که یک توافق بد ، بسیار بدتر از فقدان دست یابی به توافق است.

حل و فصل بحران هسته‌ای ایران همچنان یکی از موضوعات مهم برای آمریکا محسوب می‌شود. قبل از برداشته شدن تحریم ها، کنگره آمریکا باید به طور کامل به بررسی همه جزییات موجود در متن توافق نامه هسته‌ای بپردازد.

شهروندان آمریکایی انتظار دارند مقاماتشان قاطع باشند و من نیز با شرکایمان در منطقه غرب آسیا و دیگر نقاط جهان که در پی دفاع از آرمان های آزادی خواهانه هستند ، موافقم. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار