سازمان ملل: بازسازی غزه 30 سال طول می‌کشد

یکی از مقام‌های ارشد سازمان ملل با اشاره به کارشکنی‌های رژیم صهیونیستی در ارسال کمک‌های بین‌المللی به مردم غزه، از کند بودن بازسازی این منطقه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آسوشیتد پرس، به گفته یکی از مقام‌های ارشد سازمان ملل، با توجه به حجم ویرانی‌های نوار غزه که در اثر تجاوزات بیرحمانۀ رژیم صهیونیستی در طول 3 جنگ و ادامه محاصره غیرقانونی آن حاصل شده است، بازسازی این منطقه از فلسطین دست‌کم 30 سال زمان می‌برد.

"روبرتو والنت"، ناظر ارشد سازمان ملل در امور فلسطین، در مصاحبه‌ای در دفتر خود در نوار غزه از تأخیر در روند بازسازی این منطقه که ناشی از بدعهدی کشورهای خارجی در اعطای کمک‌های مالی و کارشکنی‌های گسترده رژیم صهیونیستی است به شدت انتقاد کرد.

والنت گفت: "شرایط بسیار ناراحت کننده و دلخراشی در اینجا حاکم است و همه چیز به کندی پیش می‌رود."

رژیم صهیونیستی و دولت مصر از سال 2007 تاکنون، همزمان با پیروزی "جنبش مقاومت اسلامی فلسطین-حماس" در انتخابات فلسطین، نوار غزه را محاصره کرده‌اند و سعی دارند با محروم کردن مردم این منطقه از امکانات اولیه زندگی، بمباران هوایی و به راه انداختن جنگ علیه مردم بی‌دفاع آن بر پایداری آنها از گفتمان مقاومت پایان دهند.

سازمان ملل روز دوشنبه هفته جاری در گزارشی 183 صفحه‌ای ضمن اذعان به ارتکاب جنایات جنگی رژیم غاصب صهیونیستی در نوار غزه، حجم ویرانی‌ها و تلفات تجاوز اخیر این رژیم به نوار غزه را بی‌سابقه توصیف کرد.

سازمان ملل در این گزارش، نقض آتش‌بس، حمله به غیرنظامیان و مراکز و خودروهای امدادی و همچنین استفاده از پروتکل "هانیبال" را که شامل بمباران کور مناطق غیرنظامی می‌شود، به‌عنوان برخی از مصادیق ارتکاب جنایات جنگی صهیونیست‌ها برشمرده است.

در بخشی از این گزارش تصریح شده است که 2251 فلسطینی از جمله 1462 غیرنظامی به شهادت رسیده‌اند که 299 نفر آن‌ها زن و 551 نفر کودک بوده‌اند. همچنین 11231 فلسطینی از جمله 3540 زن و 3436 کودک مجروح شده‌اند که 10 درصد آن‌ها از موارد نقص عضو هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار