موزه فرش برای معلولین مناسب سازی شد/کارگاه آموزشی الگوهای رفتاری با افراد دارای معلولیت در سفر

افتتاح پروژه مناسب سازی مسیر دسترسی افراد دارای معلولیت برای بازدید از موزه فرش هفته آینده با حضور نمایندگان جامعه معلولین ایران برگزار می شود.

به گزارش  حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران ؛ مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران اظهار کرد: کاستی های موجود در جاذبه های فرهنگی و گردشگری برای حضور افراد دارای معلولیت  کم توجهی به حقوق این بخش از جامعه برای استفاده یکسان از صنعت گردشگری بوده است.

رجبعلی خسروآبادی ادامه داد:تحقق "گردشگری برای همه" شعاری دور از واقعیت و غیر دست یافتنی در صنعت گردشگری نیست.

وی با اظهار آنکه : کارکرد بنای بیشتر موزه ها در ابتدا با این موضوع طراحی و  ساخته نشده است افزود: این مسئله مناسب سازی فضاهای موزه ها را  برای حضور افراد دارای معلولیت سخت نموده است.

خسروآبادی ادامه داد : درپروژه های گردشگری که با نظارت این اداره کل است  سعی بر آن است تا جای ممکن شرایط مناسب سازی فضای محیطی برای حضور معلولین فراهم شود.

مدیر کل میراث فرهنگی تهران تصریح کرد :  مناسب سازی فضاهای فرهنگی و گردشگری برای حضور افراد دارای معلولیت می تواند بسیاری از تنش های احتمالی روحی را در این افراد کاهش دهد.

کارگاه آموزشی الگوهای رفتاری با افراد دارای معلولیت در سفر

مدیر کل میراث فرهنگی تهران : نهادینه شدن حضور افراد دارای معلولیت در استفاده از خدمات گردشگری را یکی از اهداف فرهنگی این اداره کل دانست.

خسروآبادی ادامه داد:  به منظور  بهبود الگوهای رفتاری  شاغلین صنعت گردشگری و راهنمایان تور با افراد دارای معلولیت در سفر کارگاهی آموزشی با همین عنوان  در موزه فرش برگزار می شود.

وی اظهار کرد: با همکاری و مشارکت جامعه معلولین ایران افتتاح پروژه مناسب سازی مسیر دسترسی برای بازدید افراد دارای معلولیت از موزه فرش و کارگاه آموزشی الگوهای رفتاری با افراد داری معلولیت در سفر  روز چهارشنبه 10 تیر ماه برگزار می شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار