معاون بهره برداری کارخانه کک سازی طبس عنوان کرد؛

هزینه 320 میلیارد تومانی برای راه اندازی مدرن ترین کارخانه کک سازی خاورمیانه

معاون بهره برداری کارخانه کک سازی طبس گفت: 320 میلیارد تومان برای راه اندازی مدرن ترین کارخانه کک سازی خاورمیانه در طبس هزینه شد.

320 میلیارد تومان برای راه اندازی مدرن ترین کارخانه کک سازی خاورمیانه در طبسبه گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران  از بیرجند؛ 320 میلیارد تومان برای راه اندازی مدرن ترین کارخانه کک سازی خاورمیانه در طبس هزینه شد.

معاون بهره برداری کارخانه کک سازی طبس گفت: اولین کارخانه کک سازی به روش بازیافت حرارت در خاورمیانه است.

شهسواری افزود: در این کارخانه از روشی منحصر به فرد برای تولید کک استفاده می شود و با کیفیت ترین کک کشور در آن تولید خواهد شد.

وی با اشاره به پیشرفت 95 درصدی این کارخانه گفت:این کارخانه با تولید سالانه 450 هزار تن کک ،اواخر تابستان امسال وارد مدار تولید می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: در این روش برخلاف روش سنتی،گاز، مستقیم سوخته می شود و از حرارت آن برای تبدیل زغال سنگ به کک استفاده می شود.

معاون بهره برداری کارخانه کک سازی طبس گفت: کک تولیدی در این روش در مقایسه با کارخانه های کک سازی اصفهان و کرمان،با کیفیت تر‌است و در این کارخانه بر خلاف سایر کارخانه ها علاوه بر کک، سالانه 32 مگاوات برق هم تولید خواهد شد.

شهسواری افزود: ماده اولیه مورد نیاز کارخانه از معادن زغال سنگ طبس وکرمان تأمین می شود و استقرار این کارخانه در کنار معادن زغال سنگ طبس،باعث کاهش هزینه های تولید می شود.

وی با اشاره به اینکه کک ماده اولیه تولید فولاد در کشور است گفت:صنایع فولاد کشور،سالانه به 4 تا 4 و نیم میلیون تن کک نیاز دارند که با راه اندازی کارخانه کک سازی طبس،ظرفیت تولید کک در کشور از یک میلیون و500 هزار تن به یک میلیون و 950 هزار تن افزایش می یابد.

معاون بهره برداری کارخانه کک سازی طبس با اشاره به نقش کک در توسعه صنعت فولاد افزود: این کارخانه آخرین زنجیره تولید فولاد در کشور است که با راه اندازی آن،چرخه تولید فولاد در کشور کامل می شود.


انتهای پیام/د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.