رئیس مرکز تحقیقات تروما:

تروما سومین عامل مرگ و میر بعد از مشکلات قلب و عروق و سرطان در کشور است

رئیس مرکز تحقیقات تروما با بیان اینكه تروما سومین عامل مرگ و میر بعد از مشکلات قلب و عروق و سرطان در کشور است گفت : نتایج مطالعاتی که انجام شده نشان داده که در کشورهای مختلف یک درصدی از مرگ و میر ناشی از تروما قابل پیشگیری است .

دکتر محمد رضا ظفرقندی رئیس مرکز تحقیقات تروما در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه تروما به دو دسته ترومای نافذ و ضربات کند و غیرنافذ تقسیم می شوند گفت : اهمیت تروما در کشور ما از این جهت است که ما بیشترین عمر از دست مردم کشورمان ناشی از تروماست .

 وی با اشاره به اینکه تروما سومین عامل مرگ و میر بعد از مشکلات قلب و عروق و سرطان در کشور است تصریح کرد : معمولا بیماریهای قلب و عروق و سرطانها در سنین بالا می باشد در حالی که  قربانیان تروما در کشور افراد جوان هستند به همین دلیل بیشترین عمر از دست را به خود اختصاص داده اند .

رئیس مرکز تحقیقات تروما ادامه داد : نتایج مطالعاتی که انجام شده نشان داده که در کشورهای مختلف یک درصدی از مرگ و میر ناشی از تروما قابل پیشگیری است .

دکتر ظفرقندی با بیان اینکه نتایج مطالعه ای در تهران نشان داد که اگر شرایط علمی و مناسب در انتقال و بستری و درمان بیماران برقرار شود 26 درصد از مرگ و میر تروما در کشور کم می شود تصریح کرد : در صورت اصلاح جاده های کشور ، سرعت انتقال بیمار نقش اساسی در بهبود بیمار دارد.

وی با اشاره به اینکه اگر طی 15 تا 20 دقیقه فرد دچار تروما به مرکز تروما برسد نسبت به فردی که طی دو ساعت به مرکز تروما می رسد درصد بهبودی بسیار بالاتری دارد گفت : ایجاد مراکز تروما به نام : تروما سنتر " در شهرهایی مانند تهران از جمله ضروریات است که باید ارتقاء یابد .

رئیس مرکز تحقیقات تروما در پایانبا بیان اینکه زمان انتقال بیمار در حوادث داخل و خارج شهر متقاوت است خاطرنشان کرد : استاندارد جهانی این عرصه نیز عدد ثابتی نیست و نحوه انتقال بیمار در حوادث و سوانح داخلی باید 15 – 20 دقیقه باشد .


انتهای پیام/

برچسب ها: تروما ، قلب ، سرطان ، عروق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۱۳ تير ۱۳۹۴
تروما ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار