میراسماعیلی: میران به فکر افتخار آفرینی در پیشکسوتان باشد

نایب رییس فدراسیون جودو و کوراش گفت: میران را دوست دارم ولی باید به فکر افتخار آفرینی در پیشکسوتان باشد، نه بزرگسالان.

میراسماعیلی: میران به فکر افتخار آفرینی در پیشکسوتان باشدآرش میراسماعیلی نایب رئیس فدراسیون جودو و کوراش کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: در اردوی تیم ملی بزرگسالان همه ملی‌پوشان را درگیر نکردیم و فقط افرادی که امید اعزام هستند و قرار است در مسابقات مغولستان شرکت کنند را به همراه چند نفر دیگر به اردوها دعوت کردیم. بعد از مسابقات جایزه بزرگ ترکیه و قهرمانی آسیا سیاست فدراسیون این است که فقط بچه‌هایی که می‌توانند سهمیه بگیرند و این توان را دارند که در المپیک حضور داشته باشند رویشان سرمایه‌گذاری شود و در مسابقات مختلف شرکت کنند تا بتوانند کسب سهمیه کنند.

وی در ادامه افزود: در اوزان سبک هم نفراتی که بتوانند از لحاظ فنی نظر کادرفنی را جلب کنند به صورت گلچین به این مسابقات اعزام خواهند شد و اگر عملکرد خوبی داشته باشند در ترکیب اصلی قرار بگیرند. برای مسابقات جایزه بزرگ مغولستان هدفمان اعزام 3 وزن است یعنی در 81-، 90- و 100- کیلوگرم که مولایی و محجوب قطعا اعزام خواهند شد ولی احتمال اعزام نشدن 90- کیلوگرم زیاد است و به احتمال فراوان فقط در 2 وزن ورزشکار اعزام خواهیم کرد. در وزن 90- کیلوگرم مسابقه انتخابی را برگزار کردیم که محمدجمالی در این انتخابی حضور پیدا نکرد و قاسمی نژاد برنده انتخابی شد و با توجه به وزن کمی که دارد احتمالا برای این مسابقات اعزام نمی‌شود.

میراسماعیلی عنوان داشت: تا مسابقات جهانی قزاقستان که اوایل شهریور ماه برگزار می‌شود چند مسابقه و اردوی مشترک برای بچه‌ها در نظر گرفتیم که بعد از مغولستان در مسابقات گراند اسلم روسیه و سپس یک اردوی مشترک که برای تیم ما بسیار مفید است در شهر سوچی به مدت ده روز از اوایل مرداد تا یازدهم مردادماه برگزار می‌شود شرکت خواهیم کرد.  برای نوجوانان هم در شورای فنی تصمیم گرفته شد که تا قبل از ما مسابقات جهانی در یک مسابقه خارجی و یک اردو مشترک شرکت کنند و برای جوانان هم قرار شد قبل از مسابقات جهانی به همراه تیم ملی بزرگسالان در اردوی مشترک سوچی حضور داشته باشند.

نائب رئیس فدراسیون جودو اذعان داشت: در برنامه فدراسیون پیش‌بینی کردیم که 2 نفر از بچه‌ها در جمع 22 نفر برتر جهان حضور پیدا کنند و سهمیه بگیرند و یک نفر هم از سهمیه‌ای که برای کشورمان درنظرگرفته می‌شود در المپیک حضور داشته باشند.

میراسماعیلی درخصوص بازگشت میدان به تیم ملی تصریح کرد: شرایط محمود میران متفاوت است و با صحبتی که با بنده و رستگار کردند قرار بود در مسابقات پیشکسوتان جهان حضور پیدا کند. در هر صورت میران از بزرگان جودو ایران است و حفظ شأن او برای همه ما واجب است که در این خصوص هفته آینده در شورای فنی تصمیم‌گیری خواهد شد و هر تصمیمی که شورا بگیرد انجام می‌شود و پیشنهاد بنده به ایشان این بود که در مسابقات پیشکسوتان جهان شرکت کند و در آنجا افتخار آفرینی کنند. ما قهرمانان همیشه دوست داریم در هر شرایط سنی که باشیم به دنیای قهرمانی برگردیم ولی شرایط خاصی را می‌طلبد و باید این احساس را داشته باشیم که جوانانی هم هستند و باید به آن‌ها نیز فرصت خودنمایی بدهیم و طبیعتا یکسری مسابقاتی هم طراحی شده که اگر من قهرمان بازهم هوس قهرمانی کردم درآن مسابقات حضور پیدا کنم. در هر صورت سعی می‌کنیم تصمیمی گرفته شود که جایگاه این قهرمان حفظ شود چون میران برای ما عزیز است.

وی همچنین اظهار داشت: به میران اعلام کردم که در مسابقات پیشکسوتان جهان افتخارآفرینی کند چرا که حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک برایش سخت است. 

میراسماعیلی درخصوص رامین صفویه گفت: صفویه از قهرمانان خوب ما است که در رده نوجوانان توانست مدال طلای المپیک نانجینگ را کسب کند و فدراسیون هم در این مدت حمایت‌های خوبی را از این ورزشکار کرد و یک نمونه از این حمایت‌ها حضور مربی باشگاهی صفویه در کنار او در المپیک نانجینگ بود. البته صحبت‌های وی را ما نشنیدیم ولی چون سال قبل 3 بار به نفر اول تیم ملی باخت در ترکیب تیم قرار نگرفت ولی الان به اردوها دعوت شد و در اردوها حضور دارد.
صفویه یکی از استعدادهای خوب جودو است و امیدواریم که بتوانیم ایشان را حفظ کنیم. البته نه ایشان بلکه اکثر جودوکاران مشکل مالی دارند. ولی بعد از المپیک ما به وی پاداش دادیم و کمیته ملی المپیک هم به او پاداش داد و از مربی وی نیز تشکر و به او هم پاداش دادیم و درخصوص مبلغ پنجاه هزار تومانی که می‌گوید باید ببینیم که این مبلغ را به حساب چه چیزی گذاشته.

وی تأکید کرد: ما در تیم ملی نوجوانان و جوانان نمی‌توانیم حقوق مادام به ورزشکارانمان بدهیم چون مسابقات این دو رده سنی محدود است اما بزرگسالان فرق می‌کند ولی با توجه به صحبتهای رامین صفویه ما هم تمهیداتی در نظر گرفتیم و قصد داریم کمک حال ایشان باشیم و مشکلات او را حل کنیم تا او نیز با فکر وخیال راحت به تمرین ادامه بدهد.

میراسماعیلی در خصوص عکس‌های منتشر شده از صفویه در رستوران گفت: پدر صفویه چون آشپز است در کنار پدرش به او کمک می‌کرد و الان هم در اردوها حاضر است و مشکلاتش را حل خواهیم کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: برای رده سنی نوجوانان و جوانان ساپورت مالی در برنامه‌های فدراسیون نداریم.

انتهای پیام/
برچسب ها: میراسماعیلی ، جودو ، میران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۳:۰۷ ۰۶ تير ۱۳۹۴
دست از سر جودو بردار
آخرین اخبار