افخم:

ادعاهای آمریکا در مورد نقض حقوق بشر در ایران بهانه‌ای برای دخالت در دیگر کشورها است

سخنگوي وزارت امور خارجه ضمن تاکید بر تعهد جمهوری اسلامی ایران بر رعایت حقوق شهروندان خود به عنوان یک وظیفه انسانی، ملی و اسلامی ادعاهای وزارت خارجه امريكا در مورد نقض حقوق بشر در ايران را كه در قالب گزارش سالانه 2014 منتشر شده است مردود اعلام كرد.

ادعاهای آمریکا در مورد نقض حقوق بشر در ایران بهانه‌ای برای دخالت در امور داخلی دیگر کشورها استبه گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران،"مرضيه افخم" با تكراري خواندن ادعاهاي مطرح شده اضافه كرد : اين گزارش در حالي منتشر شده كه  رییس جمهوری اسلامی ایران که با مشارکت بیش از 73 درصد مردم این کشور انتخاب شده است، در اجرای تعهدات انتخاباتی خود منشور حقوق شهروندی را برای حراست از حقوق مردم ایران در معرض نظر و گفتگوی ملی قرار داده و در مقابل نه تنها بيشترين آمار اعتراض و موارد نقض حقوق رنگين پوستان در امريكا در سال تهيه اين گزارش  رخ داده است بلکه متحدین منطقه ای آمریکا وسیعترین جنایات خود علیه مردم را در همین سال ثبت کرده اند.
 
وي اضافه كرد :‌موارد متعدد نقض حقوق بشر در آمریکا از جمله رشد پدیده نژادپرستی، تبعیض گسترده علیه آمریکایی های آفریقایی تبار، افزایش فزاینده اسلام ستیزی و مبارزه با اقلیت های مذهبی، تبعیض علیه مهاجرین، خشونت لجام گسیخته پلیس آمریکا علیه شهروندان آمریکایی، حمایت بدون قید و شرط آمریکا از جنایت های رژیم صهیونیستی در منطقه و ... اعتراضات نهادهای مختلف بین المللی از جمله شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد را برانگیخته است و لذا  دغدغه هاي مطرح شده در اين گزارش براي مخاطبان غير قابل باور است.  
 
سخنگوي وزارت خارجه با اشاره به اينكه گفتگوهای جاری در زمینه هسته ای  به منزله تائید  موارد نقض حقوق بشر در ایالات متحده امريكا نیست ؛ اقدامات ضدحقوق بشری در آمریکا را محکوم كرد و اظهارداشت :  بهتر است امريكا به جاي دخالت درامور داخلي ديگر كشورها به بهانه حقوق بشر به مسئوليت هاي داخلي خود بپردازد.
 
سخنگوي وزارت امورخارجه همچنين با اشاره به اينكه امروز استفاده ابزاري از مقوله هاي حقوق بشر ؛ مبارزه با تروريسم و افراطي گري و ديگر موضوعات مهم پيش روي جامعه جهاني خود به معضلي بزرگ تبديل شده است ؛ گفت :كاملا روشن است  اينگونه گزارش ها كه با اهداف خاص تهيه ميشود  ؛ اهرمي  براي فشار و چانه زني  و بهانه براي  دخالت در امور داخلي ديگر كشورها است.  
 
 سخنگوي وزارت خارجه با انتقاد از تهديد ضمني به تداوم تحريم هاي حقوق بشري عليه ايران تصريح كرد : همه موضوعات تحريمي عليه ايران نامشروع بوده و وجاهت قانوني ندارد  وقت آن رسيده دولت امريكا ابزارفرسوده و ناكارامد تحريم را از فهرست  اهرم هاي خود خارج كند.
 
مرضيه افخم همچنين خاطر نشان ساخت دولت ايران نسبت به مسئوليت هاي داخلي و بين المللي خود كاملا متعهد است و توجه  به وضعيت حقوق بشر و پيشبرد برنامه هاي ارتقاء حقوق شهروندان را فارغ از ادعاها و اتهامات درج شده در چنين گزارش هايي صرفا براساس ارزش هاي متعالي دين اسلام ، تعهد به همه ايرانيان و برمبناي اجراي قانون اساسي كشور دنبال می‌كند ودر اجراي اين مسئوليت خطير عزم راسخ دارد.

انتهای پیام/
برچسب ها: حقوق بشر ، ایران ، ادعا ، گزارش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار