در پی امتناع رژیم اشغالگر قدس از پذیرش 7 شهروند ترکیه؛

ترکیه کاردار رژیم صهیونیستی را احضار کرد

در پی امتناع رژیم اشغالگر قدس از پذیرش هفت شهروند ترکیه، این کشور کاردار موقت رژیم صهیونیستی را احضار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، وزارت امور خارجه ترکیه کاردار موقت رژیم صهیونیستی را در این کشور احضار کرد. 

نیروهای رژیم صهیونیستی پنج شنبه نه شهروند ترکیه را در فرودگاه بین المللی "بن گوریون" بازداشت کردند. بازداشت شدگان نه ساعت تحت بازجویی بودند. پس از آن، به دو نفر از افراد بازداشت شده که خبرنگار شبکه ملی تی آر تی ترکیه بودند، اجازه ورود به سرزمین های اشغالی داده شد. این درحالیست که هفت نفر دیگر به کشورشان بازگردانده شدند. 

مقامات رژیم اشغالگر قدس مدعی شدند هفت شهروند ترکیه ای که به کشورشان بازگردانده شدند متهم به داشتن ارتباط با حماس --جنبش مقاومت فلسطین – هستند. ظاهرا این افراد برای شرکت در ضیافت افطاری گروهی از فلسطینیان وارد سرزمین های اشغالی شده بودند. 
وزارت امور خارجه ترکیه با احضار کاردار موقت رژیم صهیونیستی در این کشور خواستار ارائه توضیحاتی در خصوص این حادثه شد. 

روابط ترکیه و رژیم اشغالگر قدس در سال 2010 (1389) در پی حمله نیروهای صهیونیستی به یک کشتی امدادی ترکی که قصد ورود به غزه را داشت تیره شد. در این حمله نه فعال حامی فلسطینیان کشته شدند. پس از این حادثه ترکیه سفیر رژیم اشغالگر قدس را اخراج کرد.

در مارس 2013 (فروردین 1392) با میانجیگری باراک اوباما توافقی میان ترکیه و رژیم اشغالگر قدس حاصل شد که به موجب آن باراک اوباما از نتانیاهو خواست با معذرت خواهی از ترکیه و پرداخت غرامت به خانواده های قربانیان قائله را ختم کند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۰۶ تير ۱۳۹۴
ارباب ،شهروندان کشور نوکر حلقه به گوش را از فرودگاه دیپورت کرد ! این تیتر زیبا و زیبنده سردمداران عثمانی بود.
آخرین اخبار