انتقال فرودگاه مهرآباد منتفی شد/ گسترش ترمینال‌های فرودگاه مهرآباد در آینده‌ای نزدیک

مدیرکل شرکت فرودگاه‌های کشور از تعطیل نشدن فرودگاه مهرآباد خبر داد و گفت: در صورتی که بخواهیم به فرض محال این فرودگاه را انتقال دهیم دو دهه زمان نیاز دارد و ما سعی داریم با اجرای طرح جامع تمامی ترمینال‌های این فرودگاه را گسترش دهیم.

انتقال فرودگاه مهرآباد منتفی شد/ گسترش ترمینال‌های فرودگاه مهرآباد در آینده‌ای نزدیک
به گزارش خبرنگار حوزه راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مهابادی مدیر کل شرکت فرودگاه‌های کشور در مراسم عملیات بهسازی و روسازی باند 29 راست فرودگاه مهرآباد با اشاره به اینکه هزینه اجرایی این پروژه 300 میلیارد تومان به قیمت پایه امسال است گفت: امکان دارد هزینه‌ این پروژه به 500 میلیارد تومان برسد. 

مهابادی در خصوص بهره‌برداری این طرح گفت: زمان اجرای این پرژوه 10 ماه است و امیدوار هستیم تا نوروز سال آینده افتتاح شود.

وی در ادامه افزود: اجرای این پروژه ممکن است موجب ایجاد تأخیرات در نشست و برخاست شود و در این زمینه محدودیتی برای مسافران ایجاد شود.

مهابادی با اشاره به اینکه فروگاه مهرآباد قدمت 70 ساله دارد گفت: ‌این فرودگاه از جایگاه ویژه‌ای در نظام اقتصادی کشور برخوردار است و به نوعی بلوغ صنعت فرودگاه در کشور به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور یادآور شد: فرودگاه مهرآباد یکی از نمادهای مهم در کشور با حضور رهبر کبیر انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه بحث‌های زیست محیطی و همچنین ابعاد مختلف اجتماعی و اقتصادی نباید باعث شود که این فرودگاه تعطیل شود بلکه با کمک بیشتر مسئولان این فرودگاه را تبدیل به یکی از مراکز مهم تجاری خواهیم کرد.

مهابادی توضیح داد: انتقال فرودگاه مهرآباد حداقل دو دهه زمان نیاز دارد.

مهابادی در خصوص طرح جامع فرودگاه مهرآباد نیز گفت: طرح جامع فرودگاه مهرآباد در حال انجام است و در این طرح سعی داریم که تمامی ترمینال‌ها را گسترش دهیم و سطح خدمات‌رسانی به مردم را افزایش دهیم.

وی در خصوص شهر فرودگاهی بین‌المللی امام خمینی نیز گفت: سرعت ساخت و ساز در این پروژه بسیار خوب است و همچنان در حال پیشرفت است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید علی اکبر مطهری
۰۸:۱۹ ۰۷ تير ۱۳۹۴
باسلام،عبور یک هواپیمایی مسافری بر فراز آسمان تهران جدای از آلودگی صوتی،آلودگی هوا را درپی دارد که این میزان را بالغ بر روشن شدن همزمان 2000 خودرو سواری تخمین میزنند. گذشته از این موضوع یکی از دلیل آلودگی هوا در محدوده آزادی که باعث آلوده بودن در تمام نقطه تهران شده ،تردد خودروها به فرودگاه می باشد. نمیدانم چرا دولت که حافظ محیط زیست است، اقدام به انتقال فرودگاه نمیکند باور کنید این هزینه انتقال بیشتر از 500 میایارد تومان نمی شود.در ضمن جلوگیری مخواهیم کرد از ثوانحه مانند شهرک فکوری و شهرک آزادی
Iran (Islamic Republic of)
محمدجواد
۱۸:۰۰ ۰۶ تير ۱۳۹۴
بابا تاریخ فرودگاه مهراباد منقضی شده تاکی تمدید میکنید؟
آخرین اخبار