اقدامات شهرداری های مناطق تهران را در ماه رمضان اینجا بخوانید

شهرداری های مناطق شهر تهران برای میزبانی از ماه رمضان آماده شده و اقداماتی را برای رفاه حال شهروندان انجام داده است.

برگزاری کارگاه احیاگران نور در خانه‌های تنسیم

مدیر مجموعه شهربانو منطقه 13 گفت: کارگاه احیاگران نور ویژه بانوان با هدف آشنایی با سبک زندگی ایرانی – اسلامی در خانه‌های تسنیم محلات این منطقه برگزار می‌شود.

زهرا نجات تقی، مدیر مجموعه شهربانو منطقه 13 گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اظهار کرد: کارگاه احیاگران نور ویژه دختران و بانوان منطقه با موضوعات عفاف و حجاب، ایثار و یکدلی، سبک زندگی برگزار می‌شود.

مدیر مجموعه منطقه 13 افزود: کارگاه احیاگران نور در ایام ماه مبارک رمضان در روزهای شنبه و دوشنبه از ساعت 11 الی 12 در خانه‌های تسنیم محلات منطقه اجرا می‌شود.

نجات تقی گفت: در این کارگاه‌ها بسته‌های فرهنگی به بانوان ارائه و در خصوص مطالب همان بسته‌ها مسابقاتی برگزار و جوایزی اهدا می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: این جلسات به صورت مشاوره‌های فردی و گروهی در تمام محلات منطقه برگزار می‌شود.

 انس روزه داران منطقه 15 با قرآن

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 15 گفت: ختم گروهی قرآن کریم به دست روزه داران در مساجد منطقه 15 برگزار می‌شود.

ابوالفضل حیدری، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 15 گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اظهار کرد: برنامه تلاوت نور و ختم گروهی قرآن کریم با هدف انس بیشتر روزه داران با قرآن و آشنایی با روش‌های قرائت صحیح در مساجد منطقه برپا می‌شود.

وی در ادامه افزود: ختم گروهی قرآن کریم در مسجد امام رضا (ع) در محله کیانشهر شمالی ناحیه سه و مسجد رضویه محله افسریه شمالی در ناحیه پنج قبل از نماز ظهر و عصر و در مسجد امام حسن مجتبی (ع) در محله والفجر و مسجد جامع مسعودیه در ناحیه 6 و مسجد نبی اکرم (ص) محله خاور شهر در ناحیه هشت بعد از نماز مغرب و اعشاء برگزار می‌شود.

حیدری تصریح کرد:‌ برنامه تلاوت نور در مسجد نبوی در محله وی عصر (عج) قدس، قدس در محله مطهری، سعادت در محله شوش بعد از نماز ظهر و عصر و در مسجد حضرت ابوالفضل در محله مظاهری، امام جعفر صادق (ع) در محله مینابی و اباذر در محله طیب ناحیه 1 برپا می‌شود.

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه در پایان گفت: این برنامه همچنین در سه مسجد ناحیه دو شامل حضرت علی اکبر (ع) در محله هاشم آباد، مسجد جامع قمر بنی هاشم در محله اتابک و مسجد القرآن در محله ابوذر قبل از نماز ظهر و عصر برگزار می‌شود.


توزیع افطاری ساده در مساجد منطقه 17

معاون اداره فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه 17 از توزیع افطاری ساده و سفره‌ی اطعام شهروندان خبر داد.

جواد سیفی بخشی، معاون اداره فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه 17 در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در خصوص خدمات رسانی به شهروندان این منطقه در ماه مبارک رمضان گفت: حدود 150 تا 200 افطاری ساده در مقابل مساجد سطح منطقه 17 هر روز توزیع می‌شود.

وی افزود: در آستان مطهر امامزاده حسن (ع) و برخی مساجد سطح منطقه هرشب محافل انس با قرآن با حضور قاریان بین المللی و مراسم تواشیح برگزار می‌شود.

سیفی بخشی در پایان ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات شهروندان، گفت:‌هر روز بعد از نماز ظهر و عصر، شهرداران ناحیه به یک مسجد می‌روند و برای نمازگزاران با محوریت آسمان آبی و زمین پاک سخنرانی می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار