تمدید فعلا در دستور کار نیست/ ظریف و کری امروز دیدار می‌کنند

عضو ارشد مذاکره‌کننده‌ هسته‌ای کشورمان با بیان اینکه قسمت‌های زیادی از متن توافق نهایی شده است، تأکید کرد تمدید مذاکرات فعلا در دستور کار نیست، و تیم مذاکره کننده تلاش می‌کند در تاریخ تعیین شده به جمع بندی برسد.

تمدید فعلا در دستور کار نیست/ ظریف و کری امروز دیدار می کنندبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده‌ هسته‌ای کشورمان  با بیان اینکه تغییر مواضع برخی کشورهای 1+5 بعد از مذاکرات لوزان کار را مقداری سخت‌تر کرده است، اظهارداشت: تمدید مذاکرات فعلا در دستور کار نیست و تیم مذاکره‌کننده تلاش می‌کند در تاریخ تعیین‌شده به جمع‌بندی برسد.

وی در ادامه گفت: فعلا تمدید در دستور کار ما نیست، بنای ما این است که در تاریخ تعیین‌شده به یک جمع‌بندی برسیم، اگر مقدور نشود، ممکن است کار ما چند روزی ادامه پیدا کند تا بشود جمع بندی کرد.

عراقچی: تغییر مواضع بعد از تفاهم لوزان کار را سخت‌تر کرد/ تمدید مذاکرات در دستور کار نیست

عراقچی خاطرنشان کرد: به دنبال رسیدن به جمع‌بندی هستیم و در این دوره بنای تمدید به صورت ادوار قبلی را نداریم که چندین ماه تمدید بشود ولی ممکن است چند روزی نیاز باشد که کار ادامه پیدا کند.

معاون وزیر خارجه در خصوص میزان پیشرفت مذاکرات گفت: فکر می‌کنم در موقعیتی نیستم که از درصد پیشرفت خاص صحبت کنم بخصوص که کار در بعضی قسمتها کمی جلو رفته و در بعضی قسمتها کیفی جلو رفته است.

وی در ادامه تأکید کرد: ما یک متن اصلی توافق داریم و چندین متن ضمیمه و هر کدام از اینها یک مقداری کار جلو رفته است و نمی‌شود در مجموع الان جمع‌بندی کرد که چقدر کار جلو رفته است؛ ولی بخش نسبتا خوبی از کارها انجام شده است قسمت زیادی از متنها نهایی شده است؛ البته آن قسمت‌هایی که باقی مانده ارزش کیفی و محتوایی خودش را دارد که باید در خصوص آنها توافق شود.

عراقچی ادامه داد: ما در خیلی از موارد در لوزان به راه حلهای خوبی رسیدیم والان آن راه حلها پیاده می‌شود؛ ولی در بعضی موارد در لوزان به راه حل نرسیدیم.

وی اضافه کرد: برخی راه حلهایی که در لوزان به آنها رسیدیم، پاسخگو نیست؛ بخصوص اینکه بعد از لوزان برخی از کشورهای 5+1 اظهاراتی داشتند و مواردی را مطرح کردند و تغییراتی در مواضعشان مشاهده شد، واین یک مقدار زیادی کار را سخت‌تر کرده است.

معاون وزیر خارجه تاکید کرد: ما در حال بحث در این موارد هستیم و امیدواریم بتوانیم اینها را مجددا به یک نظم معقول درآورد، تا انشاء الله کار نگارش را در پی آن انجام داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار