ساری ؛

استعفای چند مدیر و مسئول مازندرانی برای شرکت در انتخابات مجلس

در حالی تعدادی از مدیران و مسئولان مازندرانی از سمت‌هایشان برای انتخابات استعفا می‌دهند که شورای شهر ساری رکرد دار این ماجراست.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از ساری ، انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حالی قرار است اسفند امسال برگزار شود که براساس اطلاعیه سوم ستاد انتخابات کشور، تمامی مقامات و مسئولان دولتی که قصد کاندیداتوری در انتخابات مجلس شورای اسلامی را دارند تا سوم تیر مهلت داشتند تا با استعفای قطعی خود وارد میدان رقابت‎های انتخاباتی شوند و بر همین اساس، از ماه‎های قبل به وی‍‍ژه در هفته‎های اخیر نام‎های متفاوتی از مسئولان کنونی در شهرهای مختلف استان عمدتا در ساری به عنوان کاندیدای احتمالی انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی مطرح بود که تا امروز خبر استعفای چند مدیر و مسئول رسما اعلام شد.

علی اصغر یوسف‎نژاد معاون حقوقی و پارلمانی وزارت امور اقتصادی و دارایی و کاندیدای احتمالی از حوزه ساری و میاندورود است که از مقام خود استعفا کرد و به جای وی احتمالا نیکزاد لاریجانی در این وزارت خانه معرفی خواهد شد، یوسف‎نژاد معلم سال‎های دور مدارس ساری و نماینده دوره های پنجم و هشتم حوزه ساری و میاندورود بوده است که به جناح فکری اصلاح‎طلبان تعلق دارد.

استعفای علی بابایی کارنامی از سمت مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران یکی دیگر از استعفای مدیران دولتی و سمت‎های مورد تاکید در اطلاعیه سوم ستاد انتخابات کشور بود که انجام شد. وی از معدود مدیران دولت دهم بود که در موج تغییرات دولت اعتدال تغییر نکرد.

بیشترین تعداد استعفا مربوط به شورای شهر ساری در حوزه انتخابیه ساری و میاندورود بود که با استعفای سه عضو، خبرسازترین مجموعه شورای شهر در روزهای گذشته مازندران محسوب شد، به نحوی که کوروش یوسفی چراتی با گفتمان اعتدال و حمایت از دولت، سیدمحمد آقامیری با گرایش اصلاح طلبی و فرامرز نقیبی به عنوان کاندیدای مستقل برای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی استعفای خود را ارائه کردند که تاکنون استعفای سه نفر یاد شده نخست مورد تائید قرار گرفته است.

با قطعی شدن استعفای اعضای فوق آقایان فیض‎الله نفجم، محمد‎حسن محمدی کیادهی و سید‎احمد صالحی اعضای علی‎البدل شورای اسلامی شهر ساری به عضویت اصلی شورای چهارم مرکز استان درآمدند .

دیگر استعفای انجام شده در مازندران استعفای سید‎جلال نوری‌زاده از عضویت در شورای شهر تنکابن است و این درخواست کناره‎گیری در حالی پذیرفته شد که جهانبخش پور آهنگران به عنوان عضو علی‎البدل وارد این شورا در غرب استان مازندران شد. پور آهنگران ، از فرهنگیان شهرستان تنکابن است.

قربانعلی شاعری مشاور ارشد استاندار مازندران هم برای کاندیداتوری دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از سمت خود استعفا داد. شاعری از حوزه انتخابیه بهشهر، نکا و گلوگاه کاندیدا می شود.

سید علی ادیانی نماینده مجلس هشتم از حوزه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی که پس از عدم راهیابی به مجلس نهم به عنوان مدیر کل حسابرسی و امور مجامع وزارت نفت منصوب شده بود از سمت خود استعفا داد و به فعالیت های انتخاباتی اش شتاب بخشید. ادیانی در دوره گذشته با اندک اختلاف آرا با نفر دوم از راهیابی به بهارستان بازماند.

همچنین مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران نیز سال گذشته استعفای خود را اعلام کرده بود که استعفای این مدیر به دلیل اینکه جزء نیروهای وزارت کشوری بود ظاهرا باید تا اسفندماه سال 93 انجام می‌شد که رستم زرودی در تاریخ مقرر استفاده کرده بود. رستم زرودی از حوزه انتخابیه رامسر ، تنکابن و عباس اباد کاندیدا شده است.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: استعفا ، مسئول ، مازندران ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.