قم؛

محکومیت جنایت تروریستی در کویت توسط مراجع تقلید

آیت الله صافی گلپایگانی و آیت الله وحید خراسانی جنایت تروریستی در مسجد کویت که به شهادت شیعیان انجامید محکوم کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از قم :به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله العظمی صافی گلپایگانی، متن فارسی پیام آیت الله صافی گلپایگانی در خصوص محکومیت جنایت تروریستی مسجد امام صادق(علیه السلام) کویت و شهادت جمعی از شیعیان بدین شرح می باشد: در بهترین روزها و ماه‌ها، و در بهترین نقاط زمین (مسجد) و در بهترین جایگاه یک بنده در حال عبادت، جمعی از شیعیان خاندان پیامبر علیهم السلام، در اثر تهاجم وحشیانه گروهی گمراه و تاریکدل، به شهادت رسیدند.

ما این جنایت خبیثانه دشمنان دین و انسانیّت را محکوم می‌کنیم و نهایت حزن و اندوه خود را در فقدان شهدای عزیز این حادثه اعلام می‌داریم.

آیت الله صافی گلپایگانی در پایان این پیام برای شهدای این حادثه، رضوان الهی مسألت نموده و تصریح کردند: از خداوند متعال مسألت داریم که این شهدای بزرگوار را با اهل بیت علیهم السلام محشور نماید و به مجروحان این حادثه، شفای عاجل و به بازماندگان و خانواده‌های محترم شهداء، صبر عنایت فرماید.

آیت الله وحید خراسانی نیز پیامی در خصوص محکومیت جنایت تروریستی مسجد امام صادق (ع) صدور کردند.

متن این پیام بدین شرح است: بشارت طوبی بر سعادتمندانی که در خانه خدا و در راه خدا و در ماه مهمانی خدا و در حال نمازی که معراج مؤمن است، کشته شدند. آنان بر خدای بخشنده، مهمان و بر پروردگار مهربان وارد شدند در حالی که به جهت فرمانبرداری از ملک علام، روزه دار و از خوردنی و نوشیدنی امساک کردند.

در این پیام آیت الله خراسانی تصریح کردند: خداوندا! همانگونه که به این شرافت آنان را مشرف فرمودی و به این کرامت بزرگ نمودی، چنانکه در کتابت فرمودی: " ومن یخرج من بیته مهاجرا إلی الله ورسوله ثم یدرکه الموت فقد وقع أجره علی الله "؛ " و هر کس در راه خدا و پیامبر او، از خانه ‏اش به درآید، سپس مرگش در رسد، پاداش او قطعاً بر خداست"، پس آنان را محشور نما با پیشوای پرهیزگاران ، امیر مؤمنان علیه السلام، همانی که در ماه تو و در محراب عبادت ات کشته شد در حالی که می فرمود: " فزت و رب الکعبة."

درپایان این پیام نیز افزودند :پروردگارا! به مصیبت زدگان صبر نیکو و جزای فراوان عطا کن، چنانکه در قرآن فرمودی: " انما یوفی الصابرون أجرهم بغیر حساب "همانا صابران پاداش خود را بى حساب دریافت مى‌‏دارند، آمده است: بارالها! به مجروحین ماه ضیافت ات شفا بخش که به این مصیبت گناهانشان را بخشیدی و اجر شهادت در راه خودت را به آنهاعطا کردی .خدایا :آنهارا شفا ده و مداوا نما و در عافیت شان تعجیل فرما. والحمد لله رب العالمین.



انتهای پیام/ ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.