مرگ 15 انگلیسی در حمله تروریستی تونس

«توبیاس ال وود» معاون وزارت امور خارجه انگلیس عصر شنبه از کشته شدن حداقل 15تن از شهروندان این کشور در حمله تروریستی روز جمعه گذشته در تونس خبر داد .

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از ایرنا، معاون وزیر خارجه انگلیس در همین حال گفت که ممکن است شمار تلفات شهروندان این کشور در جریان این حمله تروریستی، افزایش یابد.

وی افزود: این مهمترین حمله تروریستی علیه مردم انگلیس از زمان حمله بمبگذاری لندن در هفتم جولای سال 2005 میلادی است.

براساس آخرین گزارش های منتشر شده، حادثه تروریستی در هتل «امپریال مرحبا» در سواحل سوسه تونس که یک از شناخته شده ترین مناطق گردشگری این کشور شمرده می شود، دستکم 38 نفر کشته و 36 مجروج برجا گذاشته است.

معاون وزیر خارجه انگلیس اضافه کرد: با توجه به اینکه وضعیت جسمانی برخی از افراد زخمی شده وخیم گزارش شده است، احتمالا شمار تلفات این حادثه تروریستی افزایش خواهد یافت.

براساس گزارش وزارت خارجه انگلیس، یک گروه از افسران پلیس این کشور برای شناسایی هویت قربانیان این اقدام تروریستی راهی کشور تونس شده اند.

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس روز شنبه در پایان نشست اضطراری کابینه این کشور گفته بود که انگلیس باید « خود را برای اینکه تعداد زیادی از انگلیسی ها در بین قربانیان حمله تروریستی وحشیانه تونس بوده اند، آماده کند. »

'الحبیب الصید' نخست وزیر تونس پیشتر اعلام کرده بود که بیشتر قربانیان حمله تروریستی روز جمعه گذشته در این کشور شهروندان انگلیسی هستند.

انتهای پیام 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار