در گفت‌وگوی اختصاصی با باشگاه خبرنگاران؛

ولایتی: ایران پیروز مذاکرات خواهد بود/ مذاکره‌کنندگان در چارچوب ترسیم‌شده رهبر انقلاب حرکت می‌کنند

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تیم مذاکره‌کننده کشورمان بر خواسته‌های ملت پافشاری خواهد کرد و قطعا در نهایت ایران پیروز میدان مذاکره خواهد شد.

علی‌اکبر ولایتی در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، درباره بیانات اخیر مقام معظم رهبری در جمع کارگزاران نظام مبنی بر اینکه آمریکایی‌ها به دنبال نابودکردن صنعت هسته‌ای ایران هستند، اظهار داشت: تیم مذاکره‌کننده کشورمان بر خواسته‌های ملت پافشاری خواهند کرد و قطعا در نهایت ایران پیروز میدان مذاکره خواهد شد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام  در ادامه افزود: تیم مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران در چارچوب مبانی کشور از اصول و مبانی انقلابی نظام دفاع می‌کند تا حقوق مردم و نظام را استیفا کند.

به گفته ولایتی، مقام معظم رهبری از تیم مذاکره‌کننده حمایت می‌کنند و مذاکره‌کنندگان ایرانی تاکنون در چارچوبی که ایشان ترسیم کرده‎اند، مذاکرات را ادامه داده و از این پس هم بر همین اساس عمل خواهند کرد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات بر مبنای اصول حرکت می‌کند، گفت: چارچوب اصولی ما این است که از انرژی هسته‌ای به صورت صلح‌آمیز، در چارچوب مقررات بین‌المللی، با نظارت آژانس و بدون اینکه تسلیم زیاده‌خواهی‌های طرف‌های مقابل شویم، استفاده کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رمضانی سران قوا و مسئولان و مدیران ارشد نظام، درباره روند مذاکرات هسته‌ای نکات تعیین کننده‌ای بیان و با اعلام و تشریح صریح خطوط قرمز هسته‌ای ایران تأکید کردند: امریکایی‌ها به دنبال نابود کردن صنعت هسته‌ای ایران هستند در مقابل همه مسئولان ایران ضمن تأکید بر خطوط قرمز، به دنبال توافقی خوب یعنی توافقی منصفانه و عادلانه، عزتمند و منطبق با منافع و مصالح ایران هستند.

رهبر انقلاب با اشاره به اینکه توافق خوب از نظر ایران یعنی توافق عادلانه و منصفانه افزودند: در جریان مذاکرات، امریکایی‌ها  6 ماهِ وعده داده شده برای لغو تحریم‌ها را ابتدا به یک سال تبدیل کردند و بعد با زیاده‌خواهی‌های مکرر مذاکرات را طولانی و حتی تهدید به تحریم بیشتر کردند و از نظامی‌گری و روی میز و زیر میز سخن گفتند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در نوعی جمع‌بندی از روند مذاکرات تأکید کردند: تأمل و مطالعه در روند مطالبات امریکایی‌ها نشان می‌دهد هدف آنها ریشه‌کن کردن صنعت هسته‌ای ایران، از بین بردن ماهیت هسته‌ای کشور و تبدیل آن به یک کاریکاتور و تابلوی بی محتوا است.

ایشان با اشاره به نیاز حقیقی و مطالعه شده کشور به 20 هزار مگاوات برق هسته‌ای افزودند: آنها ضمن تلاش برای نابودی صنعت هسته‌ای و محروم کردن ایرانیان از فواید فراوان این صنعت، قصد دارند ضمن ادامه فشارها، تحریم‌ها را نیز به نوعی حفظ کنند.

رهبر معظم انقلاب افزودند: اگر آنها بتوانند به اهداف خود در مذاکرات برسند به یک پیروزی بزرگ رسیده‌اند چرا که ملت استقلال‌طلب ایران را تسلیم کرده‌اند و کشوری را که می‌تواند الگوی دیگر کشورها باشد شکست داده‌اند و تمام بدعهدی‌ها و چانه زنی‌های آنها برای تحقق همین اهداف است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار