اصفهان؛

420 هنرستان در استان اصفهان وجود دارد

رییس اداره آموزش فنی و حرفه ای و کارودانش آموزش و پرورش اصفهان گفت: نزدیک به 420 هنرستان در استان به بیش از 40 درصد دانش آموزان خدمات ارائه می کنند که ثبت نام هنرستان های استان آغاز و تا پایان تیر ماه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از اصفهان؛ سید اکبر زهرایی در خصوص هنرستان ها بیان کرد: هنرستان ها در 2 شاخه فنی و حرفه ای و کار و دانش در سه زمینه صنعت، خدمات و کشاورزی فعالیت دارند که در سطح استان اصفهان نزدیک به 420 هنرستان فعالیت دارند.

وی افزود: در شاخه فنی و حرفه ای هنرستان ها، حدود 40 رشته و در شاخه کار و دانش با تنوع بیشتر نزدیک به 264 رشته وجود دارد که دانش آموزان می توانند در یکی از رشته های مورد علاقه خود مشغول به آموزش و تحصیل شوند.

وی با اشاره به اینکه در رشته های کار و دانش هنرجو مهارت فرا می گیرد، گفت: هنرجویان رشته های فنی و حرفه ای هنرستان ها علاوه بر مهارت آموزی در زمینه علمی هم قوی می شوند که به دانش آموزانی که ریاضی و فیزیک بهتری دارند پیشنهاد می دهیم به رشته های فنی و حرفه ای روی آورند.

سید اکبر زهرایی ضمن تاکید بر اینکه زمان ثبت نام هنرستان ها از ابتدای تیرماه آغاز و تا پایان تیرماه ادامه دارد، اظهار کرد:هنرستان هابه علت تخصصی و محدود بودن آنها در ثبت نام دانش آموزان محدودیت جغرایایی و مرزیندارندبه عنوان نمونه در استان اصفهان فقط 4 هنرستان با رشته های کشاورزی وجود دارد.

وی همچنین اعلام کرد: در ثبت نام دانش آموزان هنرستانی هیچ گونه هزینه اجباری گرفته نمی شود به جز هنرستان های غیر انتفاعی و هیئت امنایی که آنها شرایط و ویژگی های خودشان را دارند.

رییس اداره آموزش فنی و حرفه ای و کارودانش آموزش و پرورش اصفهان با اشاره به اینکههنرجویان هنرستانی روزانه 8 ساعت از وقت خود را در مدرسه هستند، بیان داشت: در شرایط استخدام و جذب نیرو بسیاری از شرکت ها و کارخانه ها دیپلم اکثر رشته های هنرستان ذکر شده است که این نشان از کیفیت آموزش در هنرستان ها است.

وی همچنین با بیان اینکه در سال گذشته حدود 43 درصد دانش اموزان در هنرستان ها مشغول به تحصیل بودند، عنوان کرد: هر سال باید برای تنظیم بازار کار آمار دانش آموزان ورود به هنرستان افزایش داشته باشد.

سید اکبر زهرایی بیان کرد: برق، تاسیسات، چاپ، ساختمان، ساخت و تولید، سرامیک صنعتی، صنایع شیمیایی، صنایع نساجی، صنایع چوب و کاغذ، صنایع فلزی و متالوژی، مکانیک خودرو، نقشه برداری و نقشه کشی رشته های صنعت در شاخه فنی و حرفه ای است.

وی در خصوص رشته های خدمات فنی و حرفه ای هنرستان ها افزود: رشته های پشتیبانی صحنه، پویا نمایی، تربیت بدنی، چاپ دستی، حسابداری، بازرگانی، سینما، صنایع دستی، طراحی دوخت، کامپیوتر، کودک یاری، گرافیک، مدیریت خانواده، مرمت آثار فرهنگی، موسیقی، نقاشی، نقشه کشی معماری و نمایش هستند.

وی با اشاره به رشته های کشاورزی فنی و حرفه ای شامل امور دامی، امور زراعی و باغی، صنایع غذایی و ماشین های کشاورزی بیان کرد: رشته های کشاورزی در زمینه کار و دانش از تنوعی بیشتری برخوردار است که به عنوان مثال تعدادی از آنها شامل تعمیر موتور تراکتور، تولید فراورده های لبنی، تولید و پرورش گیاهان آپارتمانی، زراعت زعفران و کاربری سیستم های آبیاری تحت فشار است.

رییس اداره آموزش فنی و حرفه ای و کارودانش آموزش و پرورش استان همچنین بیان کرد: رشته آب کاری فلزات، اتوماسیون صنعتی، الکترونیک صنعتی، تابلوسازی برق صنعتی، تاسیسات بهداشت ساختمان، تاسیسات گازرسانی، تراشکاری CNC، تزیینات داخلی چوب، تعمیر تلفن همراه و خدمات فنی خودرو از جمله رشته های صنعت کارو دانش هنرستان ها هستند.  

انتهای پیام/ح

برچسب ها: ثبت نام ، هنرستان ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضاافخمی
۲۲:۵۷ ۱۵ تير ۱۳۹۹
سلام من اهل روستای دشتی هستم می شه چند تا هنرستان برای رشته نقشه کشی بهم معرفی بکنین
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۲۰:۳۸ ۲۳ شهريور ۱۳۹۸
اسم های هنرستان های شاخه کشاورزی اصفهانو میشه بگین؟
Iran (Islamic Republic of)
حانیه
۱۵:۰۹ ۲۱ بهمن ۱۳۹۷
میشه چند تا از اسمایی هنرستان های کارو دانش در شهر اصفهان هستو بگید برا عکاسی میخوام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۰۹ دی ۱۳۹۷
هنرستان تربیت بدنی در اصفهان اسمش شکرانی هس
Iran (Islamic Republic of)
ریحانه
۰۱:۳۰ ۱۹ مهر ۱۳۹۷
کدام هنرستان دخترانه در اصفهان رشته مکانیک دارد
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۵:۰۵ ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
ببخشید کدام یکی از هنرستان های اصفهان رشته عکاسی کار دانش دارند ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
سلام ببخشید میشه اسم هنرستان هایی رو که اشپزی دارند دخترانه معرفی کنید
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۰:۱۹ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
ببخشیدمیشه اسم هنرستانهای تربیت بدنی اصفهان رومعرفی کنید
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۹:۰۶ ۰۴ مرداد ۱۳۹۷
پسران شهید دکترچمران
دختران دکتر شکرانی
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۰:۱۹ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
ببخشیدمیشه اسم هنرستانهای تربیت بدنی اصفهان رومعرفی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۲۴ فروردين ۱۳۹۷
سلام ببخشید بهارستان از این مدرسه ها داره ما مجلسی زندگی می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ارمین
۱۸:۴۷ ۰۹ مرداد ۱۳۹۴
سلام
چندتا از این هنرستانها نمونه دولتی هستند؟