حاشیه نگاری باشگاه خبرنگاران از جلسه افطار احزاب با وزیر کشور

مشاجره فومنی و کواکبیان/خدا نکند که سیاست زنانه شود!/اقامه نماز کواکبیان به امامت فومنی

دیشب، دبیران کل احزاب و تشکل های سیاسی، افطار را میهمان وزارت کسور بودد. این جلسه، حواشی جالبی داشت که شرح آن ها در این گزارش آمده است.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، دیشب، تنی چند از دبیران کل احزاب و تشکل‌های سیاسی در مرکز همایش‌های پیامبر اعظم(ص) وزارت کشور گرد آمدند تا افطاری را میهمان این وزارتخانه باشند.
 
** این جلسه که برخی چهره‌های سرشناس حزبی ازجمله غلامحسین کرباسچی، محمدجواد حق‌شناس، حسن غفوری‌فرد، محمدنبی حبیبی، محمدرضا راه‌چمنی و محمدزارع فومنی نیز در آن حضور داشتند، با قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد. 
 
** همه منتظر ورود وزیر کشور بودند که محمدحسین مقیمی معاون سیاسی و امنیتی وزارت کشور اعلام کرد: وزیر در حال صحبت تلفنی با رییس‌جمهور است و دقایقی دیگر در جلسه حضور خواهد یافت.
 
** در ابتدای جلسه مقیمی مسئول هماهنگی جلسه بود، اما با حضور رحمانی فضلی و به خواست وی ریاست جلسه به مصطفی کواکبیان واگذار شد. هرچند برخی حضار از جمله فومنی به این اقدام اعتراض کردند، اما وزیر در پاسخ گفت: کواکبیان به عنوان رییس خانه احزاب، هماهنگی لازم را انجام خواهد داد. اعتراض فومنی به این جهت بود که کواکبیان فرصت سخنرانی به وی نمی‎داد و او به عدم تساوی در فرصت سخنرانی به کواکبیان معترض بود.
 
** کرباسچی که جزو نخستین حضار این مراسم بود و گویا وقت سخنرانی نیز داشت در اثنای جلسه به دلایل نامعلوم جلسه را ترک کرد.
 
** طاهره رحیمی از جامعه زینب(س) سخنرانی کرد که به بیان عقیده خود در مورد حضور زنان در عرصه سیاسی و حزبی کشور پرداخت و تصریح کرد: نگاه زنانه به سیاست، آن را تلطیف می‌کند. کواکبیان پس از پایان سخنان رحیمی، به مزاح گفت: خانم رحیمی به نکات خوبی اشاره کردند اما خدا کند که سیاست زنانه نشود!
 
** فومنی که از ابتدای جلسه دستش را بالا برده بود تا به او فرصت سخنرانی داده شود، اما گویا با بی‌مهری کواکبیان مواجه شده بود، لب به اعتراض گشود و همین موجب بگومگوی فومنی و کواکبیان شد.  

** فومنی خطاب به کواکبیان گفت: «داری دیکتاتوری به خرج میدی!» و کواکبیان نیز در پاسخ گفت: «آقای فومنی من دیکتاتور نیستم. قصدم این بود که شما سخنران پایانی ما باشید. مطمئن باشید وقت به شما هم خواهد رسید.» فومنی نیز پاسخ داد: «اگه قراره سخنران آخر باشم، وقتم از بقیه کمتره.» کواکبیان گفت: «یک دقیقه وقت برای شما خوبه که بتونیم به نماز و افطار برسیم؟» فومنی پاسخ داد: «من پنج دقیقه وقت می‌خوام!» کواکبیان هم گفت: «وقتی جلسه تموم شد، می‌شینیم شما تا سحر حرف بزن» که این گفته کواکبیان، با خنده حضار همراه شد. 
 
** این مشاجره در نهایت با پادرمیانی رحمانی فضلی ختم شد وزیر کشور برای اینکه غائله را ختم کند، از وقت خودش کم کرد و به فومنی داد و فومنی نیز به مدت 4 دقیقه صحبت کرد!
 
** سخنرانی فومنی نیز بی‌حاشیه نبود. وی از مجموع 4 دقیقه، 2 دقیقه آن را به قرائت دعا و ذکر پرداخت که با اعتراض برخی از حضار مواجه شد. فومنی در پاسخ گفت: دوستان! ماه رمضانه وقت دعا و نیایشه. راه‌چمنی در پاسخ وی گفت: الآن وقتش نیست آقای فومنی. حرفت رو بزن.
 
** در پایان جلسه نیز پس از صحبت‌های وزیر کشور، ابتدا نماز مغرب و عشا اقامه و پس از آن، مراسم افطاری برگزار شد. نکته جالب آنکه کواکبیان، راه‌چمنی، حبیبی و چند تن دیگر از حضار جلسه، نماز را به امامت فومنی اقامه کردند.
 
** پس از افطاری هم، بازار روبوسی و چاق سلامتی داغ داغ بود. خبرنگاران هم فرصت را مناسب دیدند و به تهیه مصاحبه و گزارش پرداختند.
 
انتهای پیام/    
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار