یک عضو شورای ملی فلسطین خبر داد؛

مداخله‌جویی نتانیاهو در مذاکرات هسته‌ای ایران/ برخی مقامات آمریکایی از توصیه‌های نتانیاهو به ستوه آمده‌اند

عضو شورای ملی فلسطین از توصیه‌های نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره خاورمیانه به آمریکا و مداخله غیرمستقیم وی در مذاکرات هسته‌ای ایران خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اسکای‌پرس فلسطین، عضو شورای ملی فلسطین(یکی از زیرمجموعه‌های سازمان آزادیبخش فلسطین) از مداخله غیر مستقیم "بنیامین نتانیاهو،" نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مذاکرات هسته‌ای ایران خبر داد.

"بسام ابوشریف" تصریح کرد: اطلاعات قابل اعتمادی وجود دارد که نشان می‌دهد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل از طریق برخی از دوستان آمریکایی‌اش ، از جمله از طریق "دنیس راس" فرستاده سابق آمریکا به خاورمیانه و از مسئولان پیگیری پرونده ایران و صلح خاورمیانه، توصیه‌هایی را به دولت آمریکا منتقل می‌کند که مرتبط به مذاکرات هسته‌ای با ایران است.

وی افزود: اطلاعاتی که از آن صحبت می‌کنم بسیار دقیق و به نقل از برخی مقامات آمریکایی است که خودشان به شدت از تسلیم شدن دولت آمریکا در برابر دیکته‌های بنیامین نتانیاهو عصبانی هستند و می‌گویند اعضای دولت آمریکا در برابر توصیه‌های نتانیاهو به گونه‌ای عمل می‌کند که گویی بخشی از کابینه نتانیاهو به شمار می‌آیند.

این عضو شورای ملی فلسطین ادامه داد: توصیه‌های نتانیاهو توصیه‌هایی راهبردی است و نه تنها به پرونده هسته ای‌ایران، بلکه به اوضاع خاورمیانه و شرایط کشورهایی ارتباط دارد که درگیر جنگ و تنش هستند.

بسام ابوشریف افزود: بر اساس اطلاعات موجود، محور توصیه‌ها و دیکته‌های نتانیاهو به دولت آمریکا را می‌توان چنین دسته‌بندی کرد؛ در درجه اول این توصیه‌ها درباره پرونده هسته‌ای ایران است، او خواستار نظارت و بازرسی بیشتر و سختگیرانه از برنامه هسته‌ای ایران است. نتانیاهو خواسته است برای آنکه ثابت شود ایران در پی دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست، نظارت و بازرسی از این کشور باید سختگیرانه باشد تا ثابت شود تهران در اجرای توافقنامه ای که محتوای آن ممانعت از دستیابی این کشور به سلاح هسته ای است کوتاهی نمی‌کند.

بر اساس اظهارات ابوشریف، نتانیاهو برای نظارت سختگیرانه علیه ایران به مواردی اشاره کرده است که به شرح زیر است:

1- بازرسان بین‌المللی در تعیین زمان و مکان بازرسی در ایران توانایی و اختیارات کافی داشته باشند تا بتوانند هر زمان که اراده کردند از هر مکانی در این کشور بازدید کنند و از این طریق به  ایران فرصت ندهند در پی مخفی کاری بر آید.

2- اختیارات بازرسان بین‌المللی باید در حدی باشد که  بتوانند هر پایگاه نظامی و حساسی را که ایران در پی منع ورود بازرسان به آنهاست بازرسی کنند.

3-نباید برای ایران فرصت ایجاد کرد تا بتواند به مخفی کاری و مانور روی آورد، این کار مستلزم آن است که بازرسان بین‌المللی در هر زمانی بتوانند به هر مکانی که می‌خواهند وارد شوند و از آن مکانها نمونه‌برداری کنند. آنان باید در مصاحبه با دانشمندان یا هر مقام مسئول نظامی و غیر نظامی ایرانی اختیار تام داشته باشند و از آنان درباره برنامه های گذشته و حال ایران اطلاعات بگیرند.

4- بازرسان باید این اختیار را داشته باشندکه از اسناد ویژه هسته‌ای ایران بازدید کنند، بر این اسناد نظارت داشته باشند و حتی از آنها عکسبرداری کنند تا با بررسی دقیق این اسناد، تلاششان را برای پی بردن به ماهیت غیر نظامی برنامه هسته‌ای ایران با دقت بیشتری پیگیری کنند.

عضو شورای ملی فلسطین با بیان اینکه توصیه نتانیاهو  این است که این خواسته‌ها قبل از امضای هر توافقنامه‌ای با ایران نهایی شود، ادامه داد: بر اساس اطلاعات موجود، دیکته‌های نتانیاهو به دولت آمریکا تا حدی است که بر اساس آن ایران از زمان امضای توافقنامه هسته‌ای تا 10 سال پس از آن، از داشتن سانتریفیوژهای پیشرفته محروم می‌شود؛ اما پس از 10 سال به این کشور اجازه داده می شود سانتریفیوژهای جدید و قدرتمندتری را به کار بگیرد.

عضو سازمان آزادیبخش فلسطین ادامه داد: نتانیاهو درباره لغو تحریم‌های ایران نیز شرط و شروطی را به دولت آمریکا اعلام کرده است، خواسته نتانیاهو این است که این تحریم‌ها نباید به یکباره لغو شود .

وی افزود: او درباره تحریم های کلیدی علیه تهران معتقد است تا زمانی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی، حُسن اجرای تعهدات از طرف تهران را تایید نکرد، تحریم‌های کلیدی علیه ایران نباید لغو شود.

بسام ابوشریف تصریح کرد: درخواست‌های نتانیاهو از دولت آمریکا فقط درباره پرونده هسته‌ای ایران نیست، بلکه توصیه‌هایی در موضوع عراق، سوریه و یمن هم داشته است که به موقع درباره این موارد نیز اطلاع رسانی خواهم کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ستایشگر
۱۷:۳۴ ۰۷ تير ۱۳۹۴
نظرش برای همون امریکایی ها به درد می خوره ..
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۶:۳۷ ۰۷ تير ۱۳۹۴
ترسیدی پس حواست باشه پاتو روی دم شیر نزاری باشه افرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۰۷ تير ۱۳۹۴
چه فرقی بین نتانیاهو وملک سلمان سعودی یهودی صهیونی وجودداره؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۳:۰۴ ۰۷ تير ۱۳۹۴
چقدر دوست دارم عمرم به دیدن نابودی اسراییل برسه
آخرین اخبار