گفتگوی بی‌پرده با رئیس کمیته امداد؛ از ساختمان شمال شهر تا پورشه‌های منسوب به این سازمان + فیلم

خبرنگار باشگاه خبرنگاران به سراغ رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) رفته و گفتگویی بی‌پرده با "سید پرویز فتاح" کرده است.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران، خبرنگار باشگاه خبرنگاران به سراغ رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) رفته و گفتگویی بی‌پرده با "سید پرویز فتاح" کرده است.











به گزارش باشگاه خبرنگاران، رئیس کمیته امداد با اشاره به ظرفیت بالای کمیته امداد در کمک‌رسانی به نیازمندان اظهار داشت: چتر حمایتی این کمیته، فراگیر و ملی بوده و تمام نیازمندان جامعه از جمله مردم شهرها و روستاها را دربر می‌گیرد.

وی در ادامه افزود: ثبت نام از نیازمندان توسط کمیته امداد باید بر اساس ضابطه انجام شود تا فقط کسانی که محتاج واقعی هستند تحت پوشش این کمیته قرار گیرند.

رئیس کمیته امداد گفت: هر ساله تعداد زیادی از افراد تحت پوشش این سازمان از زیر چتر حمایتی آن خارج می‌شوند که دلایل مختلفی از جمله توامندشدن مددجویان دارد که همین امر ظرفیت‌های جدیدی در حمایت از اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر ایجاد می‌کند.

به گفته فتاح، در حال حاضر بین تعداد مددجویان ورودی و خروجی این سازمان تعادل وجود دارد و ما در تلاش هستیم تعداد ورودی‌ها از خروجی‌ها بیشتر نشود که با رسیدگی کمیته امداد، بهزیستی و خیّرین امیدواریم روز به روز از تعداد آنها کاسته شود.

فتاح همچنین در خصوص فروش ساختمان کمیته امداد در سوهانک تهران گفت: ما از طرف افکار عمومی مورد نقد بودیم که چرا کمیه امداد که مسئول رسیدگی به محرومان است نباید در شمالی‌ترین نقطه شهر قرار داشته باشد لذا طرح فروش ساختمان دفتر مرکزی کمیته امداد در سوهانک از طرف هیئت امنا مورد توافق قرار گرفته است.

وی گفت: به دلیل رقم بالای این مِلک هرکسی قادر به خرید آن نیست و دولت نیز در قبال اضافه کردن املاک ممنوعیت دارد لذا این ملک باید به ارگان‌های خصوصی یا نیمه دولتی واگذار شود که در این خصوص استقبال خوبی صورت گرفته و پیشنهادهایی کتبی به کمیته امداد ارسال شده است.

رئیس کمیته امداد در بخش دیگری از اظهاراتش درباره ورود خودروهای لوکس توسط این سازمان به کشور گفت:‌ این مسئله به برداشت نادرست رسانه‌ها از صحبت‌های وزیر کشور مربوط می‌شود که وی طی اطلاعیه‌ای این خبر را تکذیب کردند لذا این موضوع نسبتی با کمیته امداد ندارد.

فتاح همچنین با اشاره به حجم بالای کمک‌های مردمی گفت: بیشتر درآمد کمیته امداد از طریق کمک‌های مردمی تأمین می‌شود و اکثر خیّرین، خواستار فاش نشدن نامشان هستند، البته در ماه مبارک رمضان میزان کمک‌های مردمی چندین برابر می‌شود.

وی گفت: تمام پول‌های ورودی و خروجی به این سازمان توسط سازمان بازرسی کل کشور، شرکت مفید راهبر وابسته به دفتر مقام معظم رهبری، سیستم حراست وابسته به وزارت اطلاعات و در درون خود سازمان توسط اعضای هیئت امنا رسیدگی و بازرسی می‌شود.

فتاح در خصوص نمایندگان کمیته امداد در خارج کشور نیز گفت: پولی از درآمد و کمک‌های مردمی به خارج کشور ارسال نمی‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در هیچ کجای دنیا خیریه‌ای به بزرگی کمیته امداد امام خمینی(ره) وجود ندارد و نمایندگان ما در خارج کشور وظیفه مشاوره و انتقال تجارب مدیریتی به کشورهای دیگر مانند لبنان و سوریه را داشتند که از تعداد این افراد کاسته شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۰۷ تير ۱۳۹۴
فتاح یک بسیجیه واقعیعه ای
آخرین اخبار