خبرنگار سی ان ان:

مذاکرات هسته ای ایران احتمالاً دوباره تمدید خواهد شد

خبرنگار سی ان ان. گفت مذاکرات هسته ای ایران احتمالاً بعد از مهلت تعیین شده ادامه خواهد یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرنگار این شبکه تلویزیونی، مذاکرات فشرده بر سر برنامه هسته ای ایران در شهر وین ادامه دارد و اصلاً مشخص نیست که آیا پیش از فرارسیدن مهلت تعیین شده در روز سه شنبه، توافقی حاصل خواهد شد یا خیر. جان کری وزیر امور خارجه آمریکا با همتای ایرانی خود دیدار کرده است و هر دو آنها می گویند برای حل اختلافات مهم باقی مانده، باید کارهای بیشتری انجام شود.
نیک رابرتسون خبرنگار شبکه از وین گزارش داد این واقع بینی در مذاکره کنندگان ایجاد شده است که زمان لازم برای حل اختلافات تا پیش از مهلت تعیین شده کافی نیست. بنابراین، همه انتظار دارند که مذاکرات پس از ضرب الاجل ادامه یابد. طبق شنیده های ما، اعضای تیم مذاکرات ایران در گفتگو با خبرنگاران گفته اند احتمالاً تیم مذاکره کننده در پایان دیدارها، شبانه برای مشورت به تهران باز خواهند گشت، اما فردا یا روزهای آینده دوباره به وین خواهند آمد. بدین ترتیب، مذاکرات احتمالاً بعد از مهلت تعیین شده در سی ام ژوئن نیز ادامه خواهد داشت.
هم اکنون دیدارها با جان کری، وزرای امور خارجه انگلیس، فرانسه، آلمان، نمایندگان چین و روسیه در مذاکرات و همچنین فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادامه دارد. فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه انگلیس هنگام شرکت در مذاکرات از اختلافات اساسی درباره برخی جزئیات سخن گفت و افزود نبود توافق از توافق بد، بهتر است. این نشان می دهد هم اکنون خوش بینی جای خود را به واقع بینی داده است که اگر قرار است کاری صورت بگیرد، این کار تا سی ام ژوئن انجام نخواهد شد.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار