فلایت گلوبال:

ارتش آمریکا قادر به رویارویی با ایران نیست

سایت هوانوردی "فلایت گلوبال" در گزارشی به شرح ناتوانی نظامی آمریکا دربرابر ایران، روسیه و چین پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک؛ سایت خبری فلایت گلوبال در گزارش اخیر خود به بررسی توان نظامی ارتش آمریکا در مقایسه با دیگر کشورهای جهان پرداخت. در این گزارش آمده است سلاح‌های پرهزینه آمریکا برای جنگ با کشورهایی مانند روسیه، چین و ایران کارایی لازم را نخواهد داشت و فقط می‌توان در حمله به کشورهایی مثل عراق، سوریه و یا افغانستان روی آن حساب کرد.

در این گزارش می‌خوانیم: آمریکا بیش از حد برای خریداری بمب‌های کوتاه‌برد هزینه کرده و سرمایه گذاری کافی را در سلاح‌هایی که رادارگریز یا دارای برد زیاد باشند و سلاح‌هایی که دقیق هدایت شوند، انجام نداده است.

به همین دلیل آمریکا نمی‌تواند بر ارتش کشورهایی مثل روسیه، چین و ایران غلبه کند. آمریکا در سالهای 2001 تا 2014 (1380 تا 1393) بیش از 304 هزار و 750 قبضه سلاح دارای برد حدود 80 کیلومتر خریداری کرد که این سلاح‌ها 96 درصد کل تسلیحات خریداری شده این کشور را تشکیل می‌دهد.

در این مدت آمریکا فقط 7 هزار و 109 سلاح دوربرد خریداری کرد. برد این سلاح‌ها نیز حدود 643 کیلومتر هستند.
کارشناسان نظامی معتقدند سلاح‌های کوتاه‌برد فقط زمانی که هواپیمای جنگنده بتواند به هدف نزدیک شود مؤثر خواهد بود؛ اما این سلاح‌ها برای عملیات‌هایی با وسعت بزرگ علیه دشمن کارایی نخواهد داشت.

گزارش این سایت تخصصی نشان می‌دهد، انتقاد سالهای اخیر مردم آمریکا نسبت به عملکرد بدون برنامه ارتش این کشور درست بوده است زیرا آمریکا سالهای اخیر فقط با استفاده از جنگنده و حتی پهپادهای کنترل شونده از راه دور بمب بر سر مردم کشورهایی مانند عراق و افغانستان خالی کرده است و به غیر از آن اقدام مثبت دیگری انجام نداد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۰۴ فروردين ۱۳۹۵
اسلحه مهم نيست نيت و توکل مهمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۰۴ فروردين ۱۳۹۵
"آمریکا سالهای اخیر فقط با استفاده از جنگنده و حتی پهپادهای کنترل شونده از راه دور بمب بر سر مردم کشورهایی مانند عراق و افغانستان خالی کرده است و به غیر از آن اقدام مثبت دیگری انجام نداد."

نفهمیدم اقدام مثبت؟:|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۰۴ فروردين ۱۳۹۵
کاملا معلومه که اونا آماده رویارویی نستند اما...
ما باید آماده باشیم.
خیلی وقت ها شده که من چیزی را دست کم گرفته و در اوج پیروزی در مقابل آن به شدت شکست خوردم...
این در این مورد هم صادق هست.
نباید دشمن را دست کم گرفت باید آماده بود و تمامی جوانب را سنجید.
هر فرمانده عاقلی این کار را خواهد کرد
آخرین اخبار