انتقام جویی انگیزه‌ای برای هتك حیثیت در فضای مجازی

فرمانده انتظامی شهرستان كازرون گفت: فردی كه در یكی از شبكه‌های اجتماعی با انتشار اطلاعات شخصی یك شهروند موجب هتك حیثیت وی شده بود، توسط پلیس فتا شهرستان كازرون استان فارس شناسایی و دستگیرشد.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران، سرهنگ مهرداد مشوق فرمانده انتظامی شهرستان كازرون با اعلام این خبر گفت: در پی شكایت یكی از شهروندان مبنی بر اینكه فردی با ایجاد یك پروفایل در یكی از شبكه های اجتماعی اقدام به درج اطلاعات شخصی همسرش كرده، موضوع به صورت ویژه در دستور كار مأموران قرار گرفت.

سرهنگ مهرداد مشوق افزود: ماموران پلیس فتا با انجام یکسری اقدامات فنی و پلیسی یك نفر كه از آشنایان همسر شاكی بوده را در این رابطه شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی دستگیر كردند.

این مقام مسئول عنوان داشت: متهم در مواجه با مدارك و مستندات پلیس صراحتا به بزه انتسابی اقرار و انگیزه خود را هتک حیثیت و انتقام جویی به علت اختلافات قبلی عنوان داشت.

فرمانده انتظامی كازرون به تمامی افرادی كه به هر نحو اقدام به هتك حیثیت در محیط مجازی می كنند، هشدار داد: بر اساس قانون جرائم رایانه ای هر كس بوسیله سامانه های رایانه ای و فضای مجازی موجبات هتك حیثیت شهروندان را فراهم نماید افزون بر اعاده حیثیت به حبس و جزای نقدی محكوم می شود.

منبع:  پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.