پلیس گردشگری تونس به سلاح گرم مجهز می‌شود

در پی حمله تروریستی به هتلی ساحلی در تونس، پلیس گردشگری این کشور نیز به اسلحه گرم مجهز می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  سپوتنیک؛ وقوع دو حمله تروریستی خونبار به مراکز عمومی و گردشگری تونس در سال جاری میلادی موجب شد مقامات امنیتی این کشور، پلیس گردشگری تونس را به سلاح گرم مجهز کنند. در همین راستا حدود هزار نیروی امنیتی دیگر نیز برای محافظت از هتل ها، تفرجگاه‌های ساحلی و مراکز گردشگری تعیین شده‌اند.

"محمد ناجیم الغرسلی،" وزیر کشور تونس، دستور مسلح کردن پلیس گردشگری این کشور و افزایش تعداد نیروها در اماکن گردشگری را صادر کرد. این تصمیمات پس از آن اتخاذ شد که حمله تروریستی روز جمعه در هتل "ریو امپریال مرحبا" در شهر سوسه –واقع در جنوب تونس -، 38 کشته بر جای گذاشت. این حمله ، خونین ترین حمله تاریخ تونس بوده است.

اغلب کشته شدگان گردشگران خارجی شامل 15 انگلیسی، یک آلمانی، بلژیکی و ایرلندی بودند. "ترسا می،" وزیر کشور انگلیس، اعلام کرد : تعداد کشته‌هایی که تأیید شده‌اند همچنان 15 نفر است؛ اما امکان افزایش شمار قربانیان انگلیسی وجود دارد.

ساندی تلگراف در خبری مدعی شد  تعداد قربانیان انگلیسی به 23 نفر رسیده است. وزارت امور خارجه تونس اعلام کرد حملات تروریستی دیگری نیز امکان پذیر است.

تونس یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری برای انگلیسی ها به شمار می‌رود. براساس آمار وزارت امور خارجه انگلیس، سال 2014 ، 424 هزار و 707 انگلیسی به تونس سفر کرده بودند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار