بلومبرگ: در صورت شکست مذاکرات کری باید ایران را مقصر جلوه دهد

پایگاه اینترنتی بلومبرگ در مطلبی نوشت در صورت شکست کامل مذاکرات هسته ای ایران، وزیر خارجه آمریکا باید تهران را مسئول این شکست معرفی کند.

بلومبرگ: در صورت شکست مذاکرات کری باید ایران را مقصر جلوه دهدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ پایگاه اینترنتی بلومبرگ نوشت: ‌در صورت شکست کامل مذاکرات هسته ای، "جان کری،" وزیر امور خارجه آمریکا،  باید طرحی جایگزین داشته باشد.

بلومبرگ در ادامه نوشت: "کری باید روشن کند چنین توافقی، توانایی ایران را برای ساخت زرادخانه هسته ای در آینده قابل پیش بینی محدود می کند. به توافق نرسیدن بهتر از رسیدن به توافقی است که این هدف را محقق نکند."

بلومبرگ افزود: اگر توافقی تازه وجود نداشته باشد، چیز چندانی از دست نرفته است. مذاکرات ادامه می یابد و وضع موجود همچنان ادامه خواهد داشت. مسئله این است که اگر این به طور کامل فرو بریزد چه اتفاقی می افتد. کری باید برای این احتمال آماده باشد..

طرح جایگزین باید برای حصول اطمینان در این باره متمرکز باشد که از تشدید تحریم ها هنگامی که زمانش فرا برسد حمایت کافی وجود دارد. سخت ترین تحریم ها را اروپا  تصویب کرده است، بنابراین حفظ حمایت اروپایی ها ضروری است. به همان اندازه باید روسیه، هند و دیگران متقاعد شوند که رژیم تحریم‌ها را تضعیف نکنند.  

بسیاری از قانونگذاران معتقدند ایران برای گسترش برنامه های خود مذاکرات را طولانی می کند. اگر در روزهای آینده توافقی بدست نیاید، قانونگذاران آمریکایی  احتمالا درصدد تصویب تحریم های جدید بر می آیند. با این حال این اقدام مغایر با توافقنامه موقت است.

بلومبرگ در انتها نوشت: "کری نباید توافقی بد امضا کند؛ اما  کری برای اینکه یک طرح جایگزین موثر داشته باشد باید اطمینان حاصل کند که اگر این روند کاملا  فروبپاشد، تقصیر به گردن ایران می افتد و واشینگتن مقصر نخواهد بود."


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار