معاون اداری، مالی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: معتادانی که از مراکز ماده 16 ترک اعتیاد بیرون می‌شوند، دارای بیماری های واگیردار هستند.

سید نجیب حسینی معاون اداری، مالی  و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر در گفت‌وگو با خبرنگارحوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگارانبا اشاره به علت اخراج برخی از معتادین از کمپ های ترک اعتیاد اظهار کرد: زمانی که معتادان توسط دستگاه‌های انتظامی جمع آوری می‌شوند و به مراکز ماده 16 منتقل می‌شوند، وارد مرحله قرنطینه می‌شوند.

وی در ادامه افزود: در مرحله قرنطینه آزمایشاتی از آنان گرفته می شود و اگر در این آزمایشات مشخص شود که این افراد دارای بیماری های واگیردار است، جای آنان دیگر در مراکز ماده 16 نیست چرا که دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر متولی این معتادان نخواهد بود.

حسینی تصریح کرد: بعنوان مثال اگر یک فرد معتاد به HIV  مثبت مبتلا باشد، ما نمی‌تواین وی را در کمپ های ترک اعتیاد نگهداری کنیم و ذرات بهداشتی متولی رسیدگی به وضعیت این افراد است.

معاون اداری، مالی  و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر متولی معتادان متجاهری است که در کف خیابان‌ها هستند و برای مردم مزاحمت ایجاد می‌کنند از این رو کمک به این معتادین در بخش درمان به عهده ماست.

حسینی در پاسخ به این سوال که آیا رها سازی این معتادان بدین شکل کار درستی است، گفت: متاسفانه این موضوع یکی از مشکلات اساسی است که باید بین متولیان این کار از جمله وزارت بهداشت و فعالین بحث HIV  برنامه‌ریزیهای لازم برای رفع آن صورت بگیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار