عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور خبرداد

شیوه‌های جدید دریافت زیرمیزی/ البته بعضی پزشکان

عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور گفت: با وجود هزینه‌هایی که در طرح تحول نظام سلامت برای ممنوع کردن دریافت زیرمیزی در نظر گرفته شده، اما برخی پزشکان به روش های جدید همچنان زیرمیزی می گیرند.

کوروش نادری عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران بیان کرد: با گذشت بیش از یکسال از طرح تحول نظام سلامت که یکی از اهدافش ممنوعیت اخذ زیر میزی توسط پزشکان بود متاسفانه هنوز این هدف محقق نشده است و بیماران مجبور به پرداخت پولهای زیر میزی به شیوه‌های مختلف در غالب خرید سکه و هدایا هستند. 

وی افزود: از دیگر شیوه هایی که پزشکان آن را اعمال می کنند فروش تجهیزات پزشکی به بیماران است که طبق قانون هیچ پزشکی اجازه‌ی خرید و فروش تجهیزات پزشکی را ندارد اما ظرف 6 ماه گذشته بیش از 200 مورد از این تخلفات را ضبط کرده‌ایم و با توجه به اینکه آن را به مسئولین گزارش کرده‌ایم اما هیچ برخوردی با متخلفین صورت نگرفت. 

نادری ادامه داد: بدترین شکل جدید اخذ زیر میزی توسط پزشکان به این صورت شده است که در بیمارستانهای دولتی اگر بیماری به پزشک زیر میزی پرداخت نکند پزشکان اقدام به عمل نمی‌کنند و بیمار را به بیمارستانهای دیگر منتقل می‌کنند. 

وی تصریح کرد: با وجود اینکه سال گذشته دولت تعرفه‌های پزشکی را تا سقف 300 درصد افزایش داد تا از گرفتن زیر میزی  جلوگیری شود اما این رسم غلط به شیوه‌های دیگر در بیمارستان‌ها اعمال می‌شود و همچنان باقی مانده است. 

عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور خاطر نشان کرد: شاید یکی از دلایلی که باعث شده این مشکل باقی بماند واگذاری نظارت بر انجام این تخلفات به نظام پزشکی باشد و چون چاقو دسته خود را نمی‌برد احکامی در مورد این تخلفات صورت نگرفت.


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۰۸ تير ۱۳۹۴
چه دلیل جالبی اوردن . فرمودند که برای این که پزشکان زیر میزی نگیرن تعرفه رو 300 درصد افزایش دادن.
عالی جناب ما رو میزیش رو هم نداریم بدیم. باید بریم بمیریم؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
omid be khoda
۲۲:۵۸ ۰۸ تير ۱۳۹۴
سلام .اقای علیرضا.در خصوص فرمایش آقای نادری فکر کنم منظورش این نبود که نظام پرستاری نظارت کنه بلکه بعد از سالیان متمادی که نظام پزشکی نتوانست این معظل را حل کند گروه دیگری غیر از پزشک نظارت کند مطمئنم جواب میگیریم.اگه پزشکان محترم نفرمایند که کار فنی است و باید اهل فن!!!پیگیر باشند!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
عليرضا
۲۲:۴۲ ۰۸ تير ۱۳۹۴
مسئول محترم نظام پرستاري ، هيچ توجيه منطقي نيس كه شما بازرسي امور پزشكان را داشته باشيد. عليكم انفسكم...
آخرین اخبار