واکنش کشورهای مختلف جهان به ترور دادستان کل مصر

بسیاری از کشورهای جهان به ترور دادستان کل مصر واکنش نشان دادند و آن را محکوم کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا، «بان کی مون،»دبیرکل سازمان ملل متحد حمله تروریستی مرگبار روز دوشنبه در قاهره را که در آن دادستان کل مصر کشته شد و چند غیرنظامی نیز زخمی شدند، محکوم کرد.

ریاست جمهوری مصر نیز ضمن اعلام عزای عمومی در این کشور، جشن های سالگرد برکناری دولت اخوان المسلمین را در این کشور لغو کرد.

کابینه و نیروهای مسلح مصر هم این حادثه تروریستی را محکوم و تاکید کرد چنین اقداماتی موجب پافشاری مصری ها بر ریشه کنی تروریسم خواهد شد. 

الازهر، کلیسای ارتدوکسی و احزاب و تشکلهای سیاسی مصری همگی این حادثه تروریستی را محکوم و برضرورت اتحاد مردم مصر برای مقابله با این خطر تاکید کردند. 

«نبیل العربی، » دبیرکل اتحادیه عرب،  با صدور اطلاعیه ای رسمی این رویداد تروریستی را محکوم و بر همبستگی با دولت و ملت مصر در جنگ با تروریسم تاکید کرد. 

شورای امنیت ملی آمریکا با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد در این شرایط دشوار در کنار مصر است. وزارت امور خارجه آمریکا نیز این حمله تروریستی را محکوم کرد.

اتحادیه اروپا نیز ضمن تسلیت به اعضای خانواده دادستان کل مصر ، بر پشتیبانی از کشور در جنگ با تروریسم تاکید کرده است.

«پائولو جنتلونی،» وزیر خارجه ایتالیا، با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن ترور هشام برکات دادستان کل مصر همبستگی کشورش را با دولت مصر در مبارزه با تروریسم اعلام کرد.

کاخ سفید با صدور  بیانیه ای انفجار در شهر قاهره پایتخت مصر را  که به کشته شدن دادستان کل این کشور منجر شد، محکوم کرد.

«هشام برکات،» دادستان کل مصر روز دوشنبه بر اثر شدت جراحات وارد شده ناشی از انفجار بمبی در قاهره، جان خود را از دست داد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار