داعش از منطقه غویران در استان حسکه بیرون رانده شد

ارتش سوریه با کمک نیروهای کُرد و عشایر این کشور موفق به پاکسازی منطقه غویران در استان حسکه از حضور داعش شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پرس تی وی؛ ارتش سوریه با همراهی بسیج نیروهای کُرد و عشایر این کشور در ادامه پاکسازی حسکه از عناصر داعش، ضمن بدست گرفتن کنترل مناطق "النشوه شرقی" و "غویران"، هر دو منطقه را از لوث وجود داعش پاکسازی کرد. همچنین ارتش سوریه تا ساعاتی دیگر کنترل کامل منطقه "العزیزیه" را بدست می‌گیرد.

منابع محلی اعلام کردند در حملات 24 ساعت گذشته به مواضع داعش در حسکه، تعداد زیادی از تروریستها به هلاکت رسیدند.عملیات ارتش سوریه و بسیج مردمی کُردها و عشایر عرب سوریه در مناطقی که داعش در روزهای اخیر به آنها نفوذ کرده بود، ادامه دارد.

در جریان عملیات بازپس‌گیری و پاکسازی غویران، ده‌ها تروریست داعش کشته شدند که اجساد "قصی عیاده،" "عدنان الحکم" و "محمد عبد الطیف،" از سرکردگان داعش، در میان کشته‌ها به چشم می‌خورد.

اخبار ارسالی از منطقه حاکی از آن است که داعش از بخش اعظم حسکه عقب نشینی کرده است. مبارزان کُرد در دو روز گذشته ۴ عامل انتحاری داعش را نزدیک میدان "الطیر" شهر حسکه شناسایی و دستگیر کردند. این عناصر انتحاری هنگام دستگیری کمربندهای انفجاری به خود بسته بودند و تلاش داشتند، با نفوذ به محله‌های شهر، خود را منفجر کنند.

همچنین ارتش سوریه با همکاری مبارزان کُرد و عشایر منطقه، حمله داعش به منطقه "المردیان" در جنوب حسکه را دفع کردند و یگان توپخانه ارتش سوریه نیز مواضع و تحرکات داعش در منطقه النشوه غربی را گلوله باران کرد.

جنگ داخلی سوریه از مارس 2011 (اسفند 89) آغاز شد و تاکنون دست‌کم 230 هزار نفر شامل 11 هزار و 500 کودک در این جنگ جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار