بجنورد؛

آبشار روستای حمید پذیرای گردشگران

آبشار روستای حمید در استان خراسان شمالی پذیرای گردشگران است.


به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از بجنورد، آبشار حمید در 7 كيلومتري شرق بجنورد واقع شده و براي دسترسي به این آبشار بايد پس از عزيمت به روستاي حميد يك ساعت از سمت جنوب روستا و از ميان و كنار رودخانه عبور كرد.

روستای حمید از توابع بخش مرکزی بجنورد جزو دهستان باباامان در استان خراسان شمالی محسوب می‌شود.

آبشار حميد با ارتفاع بيش از 25 متر همواره مورد توجه گردشگران،ورزشكاران و خانواده ها بوده است.

آب اين آبشار از روستاي آبچور سرچشمه مي گيرد و پس از چندين كيلومتر و عبور از مناطق مختلف در كوهستان هاي حميد جلوه اي از زيبايي طبيعت را به رخ بينندگان خود مي كشد.

اين آبشار در انتهاي دره اي پيچ در پيچ صخره اي قرار گرفته كه عبور از آن علاوه بر زيبايي و جذابيت، ريزش آب از دو ستون (كوه) سنگي 25 متري، آهنگي زيبا از نغمه طبيعت را به گوش مخاطبان مي رساند.

نوع سنگ هاي منطقه بيشتر آهکي بوده و سنگ هاي کنار بستر رودخانه رسوبي و مملو از فسيل است همچنين پوشش گياهي منطقه شامل انواع گياهان دارويي و مرتعي و درخچه هايي مانند انجير و تمشک است.

وجود آبشار حميد رونق زيادي به كشاورزي مردم روستاي حميد و روستاهاي اطراف بخشيده، باغات و مزارع سرسبز روستاي حميد در تابستان و حتي در خشكسالي هاي اخير كمترين آسیب را ديده اند .

مشاغل عمده مردم روستای حمید، زراعت، باغداری و دامداری بوده که محصولات عمده زراعی آن نیز شامل؛ گندم، جو، نخود، عدس، گوجه فرنگی، سیب زمینی، چغندر قند و محصولات عمده باغی آن نیز شامل؛ گیلاس، انگور، گردو، سپیدار است.

منابع آبی کشاورزی این روستا از رودخانه و آب آشامیدنی این روستا نیز از چاه ( لوله کشی) تأمین می‌شود و این روستا دارای امکاناتی از جمله آب لوله کشی، برق، گاز، تلفن، دبستان، فروشگاه، مسجد، حسینیه و راه دسترسی آسفالت است.

این روستای زیبا دارای 160 خانوار و حدود هزار نفر جمعیت، در فاصله هفت کیلومتری از شهر بجنورد واقع است .

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.