نتایج یک نظرسنجی نشان داد:

تعداد یونانی های مخالف دریافت کمک مالی از وام دهندگان خارجی رو به کاهش است

تعداد افراد مخالف دریافت کمک مالی از وام دهندگان خارجی پس از اعلام تعطیلی بانکهای یونان کاهش یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، نتایج نظرسنجی مؤسسه "پروراتا" که امروز در یک روزنامه یونانی منتشر شد نشان داد رای بیشتر مردم یونان به دریافت کمک مالی از وام دهندگان خارجی منفی بود؛ اما با اعلام تعطیلی بانکها تعداد این افراد کاهش یافت.

بر اساس نتایج این نظرسنجی که از 28 تا 30 ژوئن (7 تا 9 تیر) انجام شد، تعداد آرا پیش و پس از اعلام تعطیلی بانکهای یونان متفاوت بود. پیش از اعلام تعطیلی بانکها، 57 درصد از مردم یونان اعلام کردند با کمک مالی وام دهندگان خارجی مخالف هستند. این در حالی است که پس از اعلام تعطیلی بانکها درصد افراد مخالف به 46 درصد کاهش یافت. همچنین پس از تعطیلی بانکها تعداد افراد موافق با دریافت کمک مالی از 30 درصد به 37 درصد افزایش یافت. در کل 86 درصد از رأی دهندگان اعلام کردند در همه پرسی روز یکشنبه شرکت می کنند.

آتن در بازپرداخت بدهی های خود به اتحادیه اروپا به شدت با مشکل روبرو شده است. صندوق بین‌المللی پول از اواسط سال گذشته هیچ بازپرداختی در ازای کمک‌های مالی اعطا شده به یونان دریافت نکرده است. یونان تا امروز فرصت داشت بخشی از بدهی های خود را بازپرداخت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار