به باور میچ مکانل:

دولت آمریکا بهتر است در سیاست خود درباره پرونده هسته ای ایران تجدید نظر کند

دولتمردان آمریکا می توانند از تمدید مذاکرات گروه 5+1 و ایران به مثابه فرصتی برای تجدید نظر در سیاست های خود استفاده کنند.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از پلیتیکو، دور جدید مذاکرات گروه 5+1 و ایران بار دیگر تمدید شد.

 میچ مکانل – رئیس جمهوریخواه سنا – در همین خصوص نوشت: باراک اوباما – رئیس جمهور آمریکا – و جان کری – وزیر امورخارجه آمریکا – می توانند از تمدید مذاکرات هسته ای ایران استفاده کرده و با تجدیدنظر در سیاست های دولت آمریکا در قبال پرونده هسته ایران از موضع جدی تری وارد مذاکرات شوند. چرا که روند مذاکرات با ایران قدری نگران کننده است. خطوط قرمز آمریکا اکنون تبدیل به چراغ سبزی برای مذاکره کنندگان ایرانی شده است. 

توقف موقت مذاکرات، به گروه 5+1 فرصت خواهد داد در خصوص مسائل مهمی نظیر بازرسی های ناگهانی در هر مکانی از ایران توافق کنند. این گروه همچنان باید خواستار افشاگری های بیشتری در خصوص تحقیقات گذشته ایران درباره جنگ افزارهای هسته ای شود. 

اما به رسمیت شناختن ایران به عنوان یک کشور هسته ای مسلما امری نیست که آمریکا خواهان آن باشد. هر چند روند مذاکرات به همین سمت پیش خواهد رفت. 

مروری بر توافق موقت آوریل (فروردین)

توافق موقت آوریل (فروردین ) ایران را در آستانه هسته ای شدن قرار داد. در صورت به رسمیت شناختن برنامه هسته ای ایران، این کشور همیشه این فرصت را خواهد داشت در هر زمان بخواهد فعالیت های هسته ای را پیش گرفته و به جنگ افزار هسته ای دست یابد. 
پذیرش این موضوع  همچنین بدان معناست که ایران می تواند تحقیقات ده ساله هسته ای خود را ادامه دهد. 

علاوه بر این، این کشور می تواند به غنی سازی اورانیوم پرداخته و هزاران سانتریفیوژ هسته ای خود را حفظ کند. ضمن اینکه به مرور نیز قادر خواهد بود دست به ارتقای این سانتریفیوژها زند. 
به ادعای مکانل، گروه های تندرو ایرانی نیز مصرتر شده تا خواهان امتیازات بیشتری از مذاکره کنندگان شوند. 

اما موضوع ایران تنها به پرونده هسته ای این کشور ختم نمی شود. موشک های بالستیک این کشور موضوع دیگریست که نیاز به توجه دارد. 

در نهایت امیدوارم دولت اوباما تصمیم درستی گرفته و با توقف موقت مذاکرات، سیاست های پیشین خود در قبال پرونده هسته ایران را مورد تجدیدنظر قرار دهد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار