فتحی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد:

تاثیر مثبت توافق هسته‌ای میان ایران و1+5 بر بحران‌های منطقه‌ای

یک کارشناس مسائل هسته‌ای، گفت: با توجه به قدرت بلامنازع ایران در منطقه غرب آسیا در صورت توافق میان ایران و 5+1 شاهد تاثیرات مثبتی در بحران‌های منطقه خواهیم بود.

تاثیر توافقات هسته‌ای بر بحرانهای منطقه
"مهدی فتحی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تاثیر توافقات هسته‌ای بر بحران‌های منطقه اظهار داشت: اگر گروه 5+1  تعاملی منطقی با ایران داشته باشد بر بحران‌های منطقه‌ای هم تاثیرات مثبت خواهد گذاشت.

این کارشناس مسائل هسته‌ای گفت: با توجه به اینکه ایران کشوری قدرتمند در خاورمیانه است درصورت توافق باغرب تاثیرات مثبتی برمنطقه خواهدگذاشت. باید ببنیم که اعضای 5+1 به دنبال چه راهکارهایی برای مهار بحرانهایی چون  جنگ یمن، حضور داعش و جنگ این گروه تروریستی با دولت عراق و سوریه می‌باشد.

وی افزود: اگرچه بحران‌ها، یک روزه به وجود نمی‌آیند و اوج نمی‌گیرند و طی یک فرایندی صورت می گیرد اماسیاست‌های کشورهای غربی و تعلل این کشورها باعث شده که بحران در منطقه اوج بگیرد .

این کارشناس مسائل هسته‌ای اضافه کرد: کشورهای غربی در راستای بحران ‌های منطقه باید راهکار مذاکره و گفتگو را بپذیرند و تلاش کنند تا از این طریق مسائل را حل و فصل کنند همچنین در زمینه مقابله با گروه تروریستی داعش نیز همکاری‌هایی در منطقه صورت گیرد.

فتحی درپایان خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم نگاه خو‌ش‌بینانه‌ای به تحولات آینده داشته باشیم این احتمال وجود دارد که توافق هسته‌ای میان ایران و 1+5 ضمن توجه به خطوط قرمز کشورمان، تاثیرات مثبتی را بر روی بحران‌های منطقه بگذارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار