تقلای دیرهنگام اروپا برای مقابله با پدیدۀ تروریسم توییتری

مقام‌ها و کارشناسان اروپایی و بین‌المللی از تأثیر تبلیغات رسانه‌ای گروه‌های تروریستی و نقش بی‌بدیل برخی شبکه‌های اجتماعی نظیر توییتر در گسترش افراط‌گرایی در جهان انتقاد کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، با گسترش پروپاگاندای تروریست‌ها در فضاسازی‌های کاذب از اقدامات غیرانسانی خود، کشورهایی اروپایی نیز سرانجام به تکاپو افتاده‌اند تا به غفلت دیرینۀ خود از ماشین رسانه‌ای خودساخته غرب در راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی پایان دهد.

"دمیتریس آوراموپولوس"، نماینده یونانی کمیسون اروپا در امور «مهاجرت، حق شهروندی و مسائل داخلی»، در همین خصوص امروز از راه‌اندازی "واحد ارجاع جرائم اینترنتی اتحادیه اروپا(EU IRU)" در پلیس «یوروپل» خبر داد. 

آوراموپولوس گفت: "حملات تروریستی اخیر در کویت، تونس و فرانسه یک بار دیگر نشان داد تا چه حد عزم راسخ همگانی برای مبارزه با تروریسم اهمیت دارد."

واحد تازه تأسیس یوروپل با هدف کاهش تأثیر پروپاگاندای مجازی حملات تروریستی و اقدامات افراط‌گرایانه دایر شده است.

در این میان چشم پوشی و اهمال وبسایت آمریکایی توییتر در گسترش محتوای مربوط به گروه‌های تروریستی نظیر داعش و غیره نیز به شدت توجه همگان را به خود جلب کرده است. سازمان غیردولتی "پروژه ضد تروریسم(CEP) نیز با نام بردن از اقدامات وبسایت توییتر از نقش این نهاد در تقویت عضوگیری‌ گروه‌های تروریستی سخن گفته است.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار