کرمان؛

سرقت و مواد مخدر بیشترین جرایم در ارزوئیه

رئیس دادگاه عمومی ارزوئیه گفت: بیشتر پرونده‌های کیفری در دادگاه عمومی شهرستان ارزوئیه مربوط به جرایمی چون سرقت و مواد مخدر بوده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی دادگستری ،عنایت‌الله دهقانی افزود: پارسال 4 هزار پرونده در دادگاه عمومی ارزوئیه مورد رسیدگی قرار گرفت که منجر به صدور حکم شده است.

وی تصریح کرد: دادگاه ارزوئیه دارای 9 کارمند، یک رئیس و یک دادرس است و با کمبود چشمگیر نیرو مواجه هستیم و نیمی از پست‌های سازمانی در این دادگاه خالی هستند.

دهقانی درباره راهکارهای پیشگیری از وقوع جرم گفت : افراد مسن و سرطایفه‌ها باید برای صلح و سازش و اصلاح ذات‌البین فعال شوند و در کنار آن هسته پیشگیری از وقوع جرم نیز به‌صورت فعال در صحنه حضور داشته باشد.

وی همچنین اطلاع‌رسانی، تشریح قوانین و گسترش فرهنگ احترام به قانون از طریق شرکت در مساجد و مدارس و خطبه‌های نماز جمعه را از دیگر راهکارهای پیشگیری از وقوع جرم برشمرد.

این مقام قضایی همچنین خواستار توجه هر چه بیشتر مسئولان به دادگستری‌های مناطق محروم از نظر نیرو و ابزار شد و این امر را در افزایش انگیزه‌های کاری مهم دانست.



انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.