اعتیاد یکی از مهمترین آسیب‌های اجتماعی است که باید مورد توجه تمام آحاد جامعه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از شیراز؛ به نقل از روابط عمومی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس، محمدرضا ابراهیمی دبیر شورای هاهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس در همایش بزرگ خانواده و اعتياد كه با حضور بانوان به مناسبت سالروز جهاني مبارزه با مواد مخدر در شهرستان مرودشت برگزار شد، گفت: مواد مخدر همواره بنیان و اساس خانواده را که اصلی‌ترین و بنیادی‌ترین رُكن یک جامعه است مورد هدف قرار داده است.

وی گفت: دولت به تنهایی نمی‌تواند در عرصه مبارزه با مواد مخدر کار کند و باید در این زمینه حساسیت لازم ایجاد شود و با عزم ملی جامعه را از این بلاي خانمانسوز نجات داد.

دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان فارس، ادامه داد: مواد مخدر صنعتی آثار خطرناك‌تري نسبت به مواد مخدر سنتی دارد و باید آحاد جامعه را بويژه نوجوانان و جوانان نسبت به آثار و صدمات جبران ناپذیر مواد مخدر صنعتی آگاه کرد.

ابراهيمي، همچنين افزود: گرايش مصرف مواد مخدر در جامعه تغییر پیدا کرده و مصرف مواد از سنتی به صنعتی که اثرات و صدمات زیان بارتری دارد در جامعه به ویژه بانوان رو به افزایش است که عامل اصلی ارتکاب بسیاری از جرایم در جامعه است.

وي بیان داشت: باید رویکرد آموزشی برای مبارزه با مواد مخدر که جزء سیاست‌های اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر است در دستور کار قرار گیرد تا جامعه از سنین نوجوانی نسبت به آثار و صدمات جبران ناپذیر مواد مخدر صنعتی آگاه شود.

دبیر شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان فارس، گفت: نقش زنان در حوزه پيشگيري از اعتیاد قابل انکار نیست و لازم است که آحاد جامعه برای جلوگیری از مصرف مواد مخدر و مقابله با آن پای کار بیایند چرا که اساس و بنیان تمام خانواده‌ها بر زنان تکیه دارد.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: جلوگیری ، مواد ، مخدر ، مردم ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.