بیرجند؛

بناهایی به قدمت دوره قاجار و صفویه

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بشرویه گفت: اکثر بناها قدمتی بالای 100 سال دارند و به دوره‌های قاجار و صفویه برمی‌گردند و سازه آنها از نوع خشت و گل است.

بناهایی به قدمت دوره قاجار و صفویهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از بیرجند؛ اتفاقی گفت: مرمت و بهسازی هشت خانه قدیمی در بشرویه از طریق پروژه‌های مشارکتی در حال انجام است.

 وی اظهارکرد: آماده‌سازی و بهسازی این بناهای قدیمی از جمله پروژه‌های مشارکتی است که اعتبار آن از محل صندوق حمایت مالکان و مشارکت آنان بوده و تاکنون 240 میلیون تومان اعتبار به آن اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: این 8 پروژه شامل مرمت خانه‌های سلطانی، خاوری، خزائی، امیراحمدی، ملاعبدالله تونی بشروی، فانی و جعفری است که در فازهای مختلف اول تا سوم در حال انجام هستند و کار مرمت آنها تا پایان 31 تیرماه به اتمام خواهد رسید.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بشرویه گفت: اکثر این بناها قدمتی بالای 100 سال دارند و به دوره‌های قاجار و صفویه برمی‌گردند و سازه آنها از نوع خشت و گل است.

اتفاقی همچنین از برنامه‌های آینده نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان خبر داد و تصریح کرد: از ابتدای سال 94 تعداد 16 پروژه معرفی و تاکنون قراردادهای لازم برای انجام کارهای مطالعاتی و کارشناسی آن بسته شده است و به محض تامین اعتبار کار بهسازی و مرمت آنها نیز انجام خواهد شد.
 
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.