حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

"یکتا" تا این لحظه هیچ تصمیمی برای حضور در انتخابات آینده مجلس ندارد/ استیضاح فانی اشتباه بود

عضو جبهه تازه تاسیس یکتا گفت: این جبهه تا این لحظه هیچ تصمیمی برای حضور در انتخابات مجلس دهم ندارد و تلاش خواهد کرد به مردم و اصولگرایان برای حضور حداکثری در این انتخابات کمک کند.

"حمیدرضا حاجی‌بابایی" وزیر سابق آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به مذاکرات هسته‌ای جاری در وین اتریش و با بیان اینکه این مذاکرات به مرحله حساسی رسیده است، اظهارداشت: در این مرحله یکی از مسائل مهم این است که آیا لغو تحریم‌ها باید به تائید آژانس برسد یا خیر که براساس بیانات مقام معظم رهبری پاسخ این سوال منفی خواهد بود.

** اظهارات آمانو همیشه دو پهلو بوده است
 
وی در ادامه افزود: سفر یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران هرچند امر مثبتی است، اما ما هرگز نمی‌توانیم مواضع هسته‌ای‌مان را بر گفته‌های وی استوار کنیم زیرا آمانو ثابت کرده که همیشه سخنانش دوپهلوست و موضع مشخصی در مورد پرونده هسته‌ای ایران ندارد.

به گفته حاجی بابایی، ثابت شده که آژانس همواره تحت تاثیر قدرت‌های بزرگ جهانی بوده و گزارش‌هایش کاملا غیرمنصفانه و خلاف واقع است، به همین دلیل به هیچ‌وجه جای اعتماد به آژانس و شخص آمانو وجود ندارد.
 
حاجی‌بابایی در ادامه تصریح کرد: اراده جمهوری اسلامی ایران بر دستیابی مذاکرات هسته‌ای به بهترین نتیجه متمرکز است و به همین دلیل ما تا به حال صداقت کامل خود را برای رسیدن به توافق خوب در عمل به اثبات رسانده‌ایم، اما این اراده از سوی آمریکایی‌ها آشکار نیست و حقیقت این است که آمریکایی‌ها و برخی دیگر از کشورهای 1+5 تاکنون نتوانسته‌اند موضع مشخصی درباره مذاکرات با ایران در پیش گیرند.

** استیضاح فانی اشتباه بود
 
وزیر سابق آموزش و پرورش در بخش دیگری از اظهاراتش و در پاسخ به سوالی در مورد استیضاح فانی وزیر آموزش و پرورش دولت یازدهم گفت: این استیضاح به نظر من کاملاً اشتباه بود و من بارها اعلام کرده بودم که این استیضاح را به صلاح مجلس نمی‌دانم، این کار چندان در ارتقای رضایت معلمان موثر نبود البته نه به این معنا که در آموزش و پرورش مشکلی وجود ندارد.
 
وی افزود: از قبل از استیضاح می‌شد پیش‌بینی کرد که این کار نه برای مجلس مفید است و نه برای معلمان.

** یکتا تا این لحظه هیچ تصمیمی برای حضور در انتخابات آینده مجلس نگرفته است
 
حاجی‌بابایی همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره فعالیت‌های تشکیلات یکتا گفت: بارها گفته‌ایم که کار این تشکیلات گفتمانی است، این تشکیلات نه حزب است و نه جبهه سیاسی خاص، بلکه کارش پژوهشی است و سعی دارد گفتمان انقلاب را در عمل اجرا کند و فقط به گفته‌ها و مطالب نظری بسنده نکند.
 
وی ادامه داد: تشکیلات یکتا بر اساس گفتمان امام و رهبری عمل خواهد کرد و در حال حاضر هم به دنبال کار سیاسی و انتخاباتی نیست.
 
حاجی‌بابایی در پایان خاطرنشان کرد: جبهه یکتا تا این لحظه هیچ تصمیمی برای حضور در انتخابات آینده مجلس ندارد و تلاش خواهد کرد به مردم و اصولگرایان برای حضور حداکثری در این انتخابات کمک کند، اما تصمیم این تشکیلات برای حضور در انتخابات منوط به برخی اقدامات قانونی از طریق وزارت کشور و یا دیگر مجاری قانونی است.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: تشکل ، احزاب ، گروه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار