علی پوریافر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

مینیاتور را در دنیا با نام ایران می‌شناسند

نقاشی ایران در دنیا کاملاً شناخت شده است و نقاشی‌های روی سفال و بشقاب‌ها طرفداران خاص خود را دارد.

علی پوریافر، هنرمند نقاش در خصوص جایگاه نقاشی ایران در جهان در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران ، گفت: جایگاه نقاشی ایران در دنیا جایگاه مطلوب و مناسبی است و سال به سال هم بهتر می‌شود. گاهی گران‌ترین تابلوهای نقاشی ما در نمایشگاه‌های خارجی به فروش می‌رسد که این نشان از پیشرفت هنری ما در عصر حاضر دارد.

وی با اشاره به اینکه مینیاتور را در دنیا با نام ایران می‌شناسند افزود: هنر نقاشی ایران در دنیا شناخته شده است و نقاشی‌های روی سفال و بشقاب‌ها طرفداران خاص خود را دارد. در این زمینه هم چنین می‌توان از نثرهایی که از گذشته روی ظروف مختلف نوشته شده یاد کرد.

پوریافر خاطرنشان کرد: هنر مثل دونده‌ای است که همیشه باید در اوج آمادگی باشد و بدود تا اول شود. هنر هیچ وقت ساکن نبوده و باید پیشرفت کند.

این نقاش با ذکر این مطلب که در کشور هنرمندان خوبی کار می‌کنند گفت: هنر در رأس امور است و هنرمندان باید آثار هنری خود را در نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها ارائه دهند ولی معمولاً از این کار اجتناب می‌کنند چرا که بعضی از هنرمندان از بی‌انصافی کارشناسان در این حوزه شکایت دارند. این در حالی است که برای پیشرفت باید همیشه در صحنه بود و آثار هنری را عرضه کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عرفان
۱۴:۴۲ ۱۱ تير ۱۳۹۴
من فکر کردم ماشین مینیاتور رو میگه :xd