رویس:

کميته فرعی مجلس نمايندگان آمريکا پيامدهای توافق با ايران را بررسی می‌کند

کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا پنجشنبه نهم ژوئیه (18 تیر) یک جلسه استماعی را برای بررسی پیامدهای توافق هسته ای با ایران برگزار می کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از وب سایت مجلس نمایندگان آمریکا؛ کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان این کشور پنجشنبه نهم ژوئیه (18 تیر) جلسه استماعی را برای بررسی پیامدهای توافق هسته ای با ایران برگزار می کند.
درحالی که دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در تلاش برای تکمیل توافق هسته ای نهایی با ایران است، اد رویس رئیس کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد این کمیته پنجشنبه نهم ژوئیه ساعت 10 صبح به وقت واشینگتن جلسه استماعی را با عنوان "پیامدهای یک توافق هسته ای با ایران" برگزار می کند. 
این جلسه با ارزیابی توافق هسته ای در نظر گرفته شده دولت اوباما با ایران آغاز می شود.
رویس در بیانیه خود آورده است: از آنجا که ما بازبینی کنگره را درباره توافق هسته ای احتمالی دولت با ایران پیش بینی می کنیم، قصد داریم ببنیم چطور دولت خطوط قرمز کنگره را رعایت کرده است. آیا امکان بازرسی های بدون محدودیت زمانی و مکانی وجود دارد؟ شفافیت کامل ایران در قبال فعالیت های هسته ای اش در گذشته محقق می شود؟ محدودیت های جدی بر برنامه هسته ای ایران که در چند دهه گذشته داشته ، اعمال شده است؟ 
وی در ادامه افزود، درصورتی که دولت یکی از مهمترین توافقنامه ها را در این چند دهه امضا کند، این جلسه استماع اولین نشست از مجموعه نشست های این کمیته خواهد بود. همانطور که من گفته ام دست نیافتن به توافق بهتر از یک توافق بد است.
در این جلسه استماع استفان جی رادمیکر مشاور طرح سیاست خارجی مرکز سیاست دوحزبی (دستیار سابق وزیر امور خارجه آمریکا در دفتر کنترل تسلیحات و دفتر منع اشاعه و امنیت ملی وزارت خارجه آمریکا) ، مایکل دوران استاد بلندپایه موسسه هودسون و مایکل ماکوسکی مدیر اجرایی واحد نیروی ضربت ایران در مرکز جینسا سخنرانی می کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار