فرانسه درخواست پناهندگی جوليان آسانژ را نپذیرفت

کاخ الیزه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد پاریس درخواست پناهندگی بنیانگذار استرالیایی پایگاه اینترنتی ویکیلیکس را رد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، ریاست جمهوری فرانسه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد پاریس امروز جمعه درخواست پناهندگی جولیان آسانژ، بنیانگذار استرالیایی پایگاه اینترنتی ویکیلیکس را که از سه سال پیش در سفارت اکوادور در لندن به سر می‌برد، رد کرد. 

کاخ الیزه اعلام کرد: «با توجه به عوامل قانونی و اوضاع مادی آسانژ، فرانسه نمی تواند درخواست او را بپذیرد». در بیانیه کاخ الیزه آمده است: «خطری فوری آسانژ را تهدید نمی کند... و اروپا حکم بازداشت او را صادر کرده است.» 

آسانژ در نامه ای که روز پنج شنبه برای فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه فرستاد و امروز در روزنامه لوموند منتشر شد ابراز امیدواری کرد فرانسه با درخواست پناهندگی او موافقت کند. او در این نامه خود را «روزنامه نگاری تحت تعقیب و در معرض تهدید مرگ از طرف مقامات آمریکایی به علت فعالیت حرفه ایش» معرفی کرد. وی خاطرنشان کرد هیچ گاه به طور رسمی به ارتکاب جرم در هیچ جای جهان از جمله سوئد و انگلیس متهم نشده است. 

آسانژ از سه سال پیش به سفارت اکوادور در انگلیس پناه برده است تا به سوئد تحویل داده نشود. درخواست پناهندگی او از فرانسه به دنبال افشای سالها استراق سمع آژانس امنیت ملی آمریکا از سه رئیس جمهور فرانسه (اولاند، سارکوزی، شیراک) در ویکیلیکس مطرح شد.


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار