مدیرکل انتقال خون کردستان:

اهدای مستمرخون در ماه مبارک رمضان ضروری است

مدیرکل انتقال خون کردستان گفت: روزه داری مانعی برای اهدای خون نیست و عموم اهداکنندگان باید هر روز برای تجلی همدلی اهداکنندگان بابیماران، خون اهدا کنند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از سنندج؛   محمد سعید کریمیان گفت:  همه ساله با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان مراجعه مردم برای اهدای خون کاهش می یابد، نیاز بیماران در مراکز درمانی رو به رشد و همیشگی است و تنها با حضور مستمراهداکنندگان خون قابل پاسخگویی است .

وی با بیان اینکه روزه داری مانعی برای اهدای خون نیست گفت: اهداکنندگان خیر اندیش اهدای خون را به شب های قدر و مناسبت های خاص ماه مبارک رمضان موکول نکنند.

کریمیان در خصوص ارسال خون به بیمارستان های استان گفت: اکنون 15 بیمارستان و مرکز درمانی، خون و فرآورده های مصرفی خود را از اداره کل انتقال خون کردستان تهیه می کنند که روزانه به صورت میانگین 70 واحد خونی به این بیمارستان ها ارسال می شود.

مدیرکل انتقال خون کردستان گفت: 1.5 درصد بیماران خاص کشور در کردستان زندگی می کنند و از این میان بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی مجموعا 262 بیمار هموفیلی و تالاسمی در کردستان شناخته شده اند که از مصرف کنندگان دائمی خون هستند و ماهانه 270 واحد خونی گلبول قرمز مورد استفاده 135 نفر بیمار تالاسمی ماژور در استان است.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.