20 میلیارد دلار؛ خسارات ناشی از تجاوز رژیم آل‌سعود به یمن

خسارات ناشی از تجاوز رژیم آل‌سعود به یمن بیش از 20 میلیارد دلار برآورد شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، خسارات ناشی از تجاوز رژیم آل‌سعود به یمن بیش از 20 میلیارد دلار برآورد شده است. این برآورد را برخی از سازمانهای یمنی و بین المللی اعلام کرده‌اند.

 خبرنگار شبکه المنار در صنعاء در گزارشی گفت این خسارات شامل زیرساخت‌های ویران شده و بخش‌های اقتصادی است که فعالیتهای تولیدی برخی از آنها متوقف شده و فعالیت برخی دیگر نیز به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

تجاوز و محاصره باعث شده است که بیکاری از 80 درصد فراتر برود و 20 میلیون نفر از جمله دو میلیون آواره از فرصت دستیابی به غذای کافی و آب آشامیدنی سالم محروم شده‌اند.

عبد الله علاو، رئیس مؤسسه توسعه الشرق الاوسط گفت:« کشور یمن با محاصره کمرشکن زمینی و دریایی و هوایی روبروست و سازمانهای بین المللی و بشردوستانه از کمک رسانی به آسیب دیدگان در یمن دست برداشته اند. لازم است که این سازمانها و اتحادیه ها و اتاقهای تجاری و صنعتی به وظیفه خود عمل کنند.»

اوضاع اقتصادی به شدت وخیم شده است و انبارهای دارویی نیز توسط جنگنده های سعودی بمباران می شود و این باعث شده است بیش از سه میلیون کودک به علت بیماریهای واگیردار با خطر مرگ مواجه شوند و دهها هزار نفر از مبتلایان به بیماریهای مزمن نیز از دستیابی به رسیدگی های پزشکی محروم مانده اند.

امین حراب، رئیس اتحادیه حرفه‌های پزشکی گفت:« این یک جنگ تمام عیار برای قتل عام و نسل کشی ملت یمن است. زیرساختها به صورت کامل در حال ویران شدن است بیمارستانها بمباران می شود. وضع ما به شدت وخیم است.»

اقتصاد یمن خسارات سنگینی متحمل شده است و ارقام و گزارشهای صادره هر قدر هم که باشد از ترسیم نهایی این فاجعه عاجز است زیرا تجاوز ادامه دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار