پژوهش‌ها نشان می‌دهد؛

10 تا 15 درصد مردان دچار بزرگی پروستات هستند

پژوهش‌ها نشان می‌دهد حدود 10 تا 15 درصد مردان دچار بزرگی پروستات هستند و البته بیماری بيشتر مبتلايان، با درمان و پیگیری مناسب کنترل می‌شود

حامد صفایی استادیار دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: درحالیکه سن مردان افزایش می‌یابد، در بسیاری از اوقات ممکن است اندازه غده پروستات بدون آنکه سرطانی باشد، افزایش یابد.

وی با بیان اینکه بزرگ شدن پروستات به طور عمده در نتیجه التهاب این غده اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: در سالهای اخیر شاهد افزایش موارد ابتلا به پروستاتیت یا همان بزرگ شدن پروستات بوده ایم و اگرچه این بیماری عوارض چندان شدیدی به همراه ندارد، اما باید مراقب آن بود.

صفایی تاکید کرد: برخی از پژوهش‌ها نشان می‌دهند که حدود 10 تا 15 درصد مردان در سنین مختلف، دچار بزرگی پروستات هستند و البته بیماری اغلب افراد مبتلا با درمان و پیگیری مناسب کنترل می‌شود.

وی یادآور شد: بزرگی پروستات ممکن است با سرطان پروستات همراه باشد ولی اگر بزرگی غده پروستات با سرطان همراه نباشد، ممکن است موجب مشکلات دیگری نظیر ایجاد اختلال در دفع ادرار مردان شود.

صفایی اظهار داشت: در واقع فرد مبتلا به بزرگی پروستات ممکن است هر نوع اختلال ادراری نظیر دفع نامناسب ادرار، سوزش و تکرار ادرار و در مواردی شب ادراری را تجربه کند.

وی خاطرنشان کرد: مبتلایان به بزرگی پروستات نباید تصور کنند که بیماری آنها قابل درمان نیست، چرا که این تصور موجب می‌شود که فرد مبتلا از اقدام جدی جهت درمان بیماری خود منصرف و یا سست شود. 




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار