رئیس انجمن علوم و اعصاب ایران‌:

اثر بخشی داروهای ایرانی و خارجی یکسان است

رئیس انجمن علوم و اعصاب ایران با بیان اینکه داروهای داخلی از نظر اثر بخشی و حتی عوارض با داروهای خارجی یکسان هستند، خاطرنشان کرد‌: داروهای تولید داخل با داروهای خارجی تفاوتی ندارند‌.

دکتر حسین پاکدامن رئیس انجمن علوم و اعصاب ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه کمر درد شیوع بسیاری دارد، گفت‌: شایع ترین علت مراجعه به کلینیک‌های درد ، کمر درد است که بر اساس گزارش‌ها در آمریکا حدود 60 تا 80 درصد از افراد در طول عمر خود حداقل یک بار مبتلا به کمر‌درد می شوند‌.

وی با اشاره به اینکه بیشترین مشکل متخصصین و جراح‌های مغز و اعصاب مربوط به کمر درد است افزود‌: هزینه پزشکی درد کمر‌، شش ممیز دو دهم است‌.


رئیس انجمن علوم و اعصاب ایران با تاکید به اینکه کمر دردها هزینه های بسیار بالایی به سیستم بهداشتی درمانی و خانواده ها تحمیل می‌کند اظهار کرد‌: هزینه‌های مستقیم و غیر مستقیم تشخیص و درمان کمر درد و به ویژه مشکلاتی که از نظر خروج از کار فرد انجام می‌شود بسیار زیاد است‌.

وی با بیان اینکه اولین وظیفه ما یافتن علت درد است باید تشخیص داده شود که درد اسکلتی و یا عصبی است، ادامه داد: چرا که در مواردی تومور یا سرطان تخمدان و یا التهاب رحم نیز می‌تواند به صورت کمر درد بروز نماید‌. 

دکتر پاکدامن با اشاره به اینکه برای شروع درمان‌، باید تشخیص دقیق داده شود گفت‌: کمردردها به دو صورت دارویی و جراحی درمان می شوند که  دردهای مربوط به اسکلیتال و دردهای مربوط به عضله درمانهای متفاوتی دارند که گرفتاری عضله ممکن است به صورت اسپاسم عضله باشد که معمولا به صورت حاد ظاهر می‌شود و یا بصورت عصبی بوده و به شکل دیسک ظاهر شود.

وی ادامه داد‌: در رابطه با دیسک معیارهایی است که اگر درد مقاوم به درمان بوده و یا اختلالات ادراری و اختلالات قدرت و حرکتی باشد نیازمند جراحی خواهند بود ولی در موارد بسیاری با درمانهایی دارویی مشکل برطرف می‌شود و نیاز به جراحی نخواهد بود.

دکتر پاکدامن با بیان اینکه خوشبختانه داروهای داخلی از نظر اثر بخشی و حتی ایجاد عوارض با داروهای خارجی یکسان هستند، خاطرنشان کرد‌: داروهای تولید داخل با داروهای خارجی تفاوتی ندارند و یکسان هستند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
saeed
۱۷:۵۸ ۱۳ تير ۱۳۹۴
داروهای ایرانی از دوز کافی برخوردار نیستند دارو سازان هم کم فروشی می کنند من خودم با خوردن یک قرص سرما خوردگی خوب نمی شوم حتما با ید دو قرص با هم را بخورم تا اثر بخش باشد
آخرین اخبار