تست تشخیص اعتیاد از روی رنگ چشم

پژوهشگران دانشگاه ورمونت برلینگتون روشی شگفت انگیزکشف کرده اندکه به شناسایی خطر ابتلای فرد به وابستگی دخانیات کمک می کند.

به گزارش خبرنگار کلینیک  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران؛ مطالعات منتشره نشان می دهد افرادی که رنگ چشم روشن تری دارند نسبت به افرادی که رنگ چشم آنها تیره تر است ، در خطر ابتلا به وابستگی به دخانیات قرار دارند و بیشترین خطر در افراد با چشم های آبی رنگ وجود دارد.
 
تیم تحقیقاتی ، به رهبری Arvis Sulovari، دانشجوی دکترا در علوم سلولی، مولکولی و زیست پزشکی می گوید: مطالعه آنها برای اولین بار به چنین ارتباطی دست یافته اند.بر اساس آمار موسسه ملی سوءمصرف الکل و الکلیسم حدود 16.6 میلیون افراد بزرگسال و جوانان حدود 700،000 نفر در ایالات متحده در سال 2013به دلیل نوعی اختلال در مصرف دخانیات از بین رفتند.
 
هر ساله نزدیک به 88000 نفربه  علت مصرف الکل می میرند، و آن را سومین علت قابل پیشگیری منجر به مرگ در ایالات متحده می دانند.ارتباط ژنتیکی بین رنگ چشم و اعتیاد به دخانیات برای یافتن این اطلاعات محققان اطلاعات 10000 نفری را که حداقل دارای یک بیماری روانی، از جمله افسردگی، اسکیزوفرنی، اختلال دوقطبی واعتیاد به  مواد مخدر و یا وابستگی به سیگار تشخیص داده شده بودند ،مورد بررسی قرار دادند.
 
محققان این مطالعه معتقدند با وجودی که این اختلالات و تشخیص آنها پیچیده است اما محر کهای محیطی و ژن ها در این بیماری ها بی تاثیر نیستند. و در نهایت بعد از بعد از 3 بار تکرار انجام آزمایش دریافتند افراد با چشمان روشن تر بیشتر در معرض خطر قرار دارند.
 
محققان در این مطالعات اثر سن، جنسیت، قومیت و موقعیت جغرافیایی را هم بررسی کردند.
 
محققان این گروه می گویند: مکانیسم های زیر بنایی ارتباط میان رنگ چشم و وابستگی به دخانیات نامشخص است و برای درک بهتراین  ارتباط مطالعات بیشتری نیاز است.با این حال، آنها نشان می دهندکه بین  ریشه ژنتیکی اعتیاد و نیز سایر اختلالات روانی ارتباطی وجود دارد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: اعتیاد ، چشم ، تست ، شناسایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار