اصفهان؛

لیست ۱۰ نفره اعضای حقیقی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مشخص شدند

با حضور استاندار اصفهان در جلسه ی فوق العاده ی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی لیست ۱۰ نفر از شخصیت های حقیقی بخش خصوصی و تعاونی و همچنین اولویت بندی موضوعات مورد بحث در این شورا مشخص گردید.

ليست ۱۰ نفره ي اعضاي حقيقي شوراي گفتگوي دولت و بخش خصوصي مشخص شدندبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از اصفهان، رسول زرگرپور در جلسه ی فوق العاده ی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی كه پیرامون انتخاب اعضای حقیقی شورا برگزار شدگفت: اعضای شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی بر اساس قوانین و مقررات موجود ۲۶ نفر هستندكه شامل ۱۰نفر از شخصیت های حقیقی و حقوقی بخش خصوصی و تعاونی، ۲ نفر از قوه ی قضاییه، ۱ نفر شهردار مركز استان و ۴ نفر هم از نمایندگان مجلس و بقیه نیز از شخصیت های حقوقی دولتی تشكیل شده است.

رسول زرگرپور با بیان اینكه ۱۰ نفر شخصیت حقیقی باید روسای تشكل های مختلف كشاورزی، صنعت، تجارت و بازرگانی باشند، گفت: این افراد توسط دو اتاق بازرگانی و تعاون معرفی می شوند.

استاندار اصفهان به مراحل انتخاب این افراد اشاره كرد و افزود: در جلسه ی گذشته لیست های پیشنهادی مختلفی مطرح بودند كه با بررسی های صورت گرفته این افراد امروز در یك جلسه ی فوق العاده انتخاب شدند.

وی اضافه كرد: این افراد شامل ۶ نفر معرفی شده از اتاق بازرگانی و ۲ نفر معرفی شده از اتاق تعاون و ۲ نفر نیز معرفی شده از اتاق بازرگانی كاشان هستند كه در كلیه ی رشته های صنعت، معدن، كشاورزی و گردشگری فعالیت می كنند كه روسای تشكل های بخش های مختلف هستند.

رسول زرگرپور با بیان اینكه باید در دور جدید هرچه سریعتر اولویت های موضوعی مورد بحث در شورا احصا می شد، تصریح كرد: در جلسه ی گذشته پیشنهاداتی در این خصوص ارائه شده بود كه با بررسی های صورت گرفته امروز ۱۰ موضوع اساسی با اولویت بندی مشخص، تعیین و در دستور كار قرار گرفت.

زرگرپور اولین موضوع مورد بحث در این شورا را مباحثی در خصوص بخش تعاونی در ابعاد مختلف برشمرد.

وی در ادامه به موضوع مالیات اشاره كرد و گفت:‌ در خصوص مالیات عملكردی و ارزش افزوده به دلیل تعدد قوانین و مقررات ، برداشت ها و تفاسیر متفاوتی وجود دارد كه همیشه منجر به اختلاف نظر بین بخش خصوصی و سازمان مالیاتی بوده است.

مدیر ارشد استان با بیان اینكه در طول دو سال گذشته سعی شده است بخش اعظم این مشكلات كه در استان قابل حل بود مرتفع گردد، افزود: در جلسه ی امروز در خصوص بلك لیست هایی كه برای قبل از سال ۹۲ مطرح بود و باید در خصوص آن تصمیم گیری می شد، تصمیمات لازم اتخاذ گردیدكه باعث به حداقل رسیدن اختلاف نظر های بین بخش مالیاتی و غیر دولتی خواهد شد.

استاندار اصفهان به تشریح این تصمیمات پرداخت و گفت: سازمان مالیاتی كشور موظف است در هر لحظه لیست افرادی كه معامله با آن ها معتبر نیست را مشخص كند و فعالان اقتصادی با مراجعه به آن ها از این لیست اطلاع یابند.

استاندار اصفهان اضافه كرد: فعالان اقتصادی اگر معامله ای با این افراد انجام دهند ممكن است در خصوص بررسی دفاتر و پرداخت مالیات با مشكل مواجه شوند. 

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.